Vakantiegeld arbeider

lazittros
Topic Starter
Berichten: 3

Vakantiegeld arbeider

#1 , 16 jul 2013 21:51

Goeie avond,

Binnen 3 dagen is het in ons bedrijf verlof voor 4 weken ( Maandag 22 juli tot maandag 19 augustus) , nu is het zodanig druk dat ze in het verlof willen doorwerken , mocht ik die 4 weken gaan werken en dus geen verlof nemen dit jaar , wat zijn dan de gevolgen? wordt mijn vakantiegeld dan afgenomen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 jul 2013 22:08

Natuurlijk niet !
Voor een werknemer is het verlof een recht, en voor de werkgever is het zijn plicht om je verlof te geven, hij moet je gelegenheid geven tot het nemen van verlof!

Voor u als werknemer is er geen sanctie !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 17 jul 2013 09:41

opgepast: als bediende kan je nog altijd je verlofgeld kwijtspelen, maar een werkgever die zelf vraagt om door te werken zal dat normaal gezien niet doen (hij heeft wel het recht, indien hij kan bewijzen dat hij je vakantie aanbood)

Reclame

lazittros
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 17 jul 2013 10:06

Bedankt voor de reacties , ik ben arbeider dus normaal zou dat dan geen probleem mogen zijn ?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 17 jul 2013 15:01

idd

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 jul 2013 15:49

Bedankt voor de reacties , ik ben arbeider dus normaal zou dat dan geen probleem mogen zijn ?
28/6/1971
art 2 Het recht op vakantie is aan de werknemers verworven niettegenstaande elke strijdige overeenkomst. Het is de werknemer verboden van de vakantie waarop hij recht heeft, af te zien.

sociaal strafwetboek
Art. 145. Jaarlijkse vakantie
Met een sanctie van niveau 2 wordt bestraft, de werkgever, zijn aangestelde of lasthebber die heeft nagelaten, of heeft nagelaten binnen de voorgeschreven termijn of volgens de reglementaire voorschriften, de vakantie toe te staan, waarop de werknemers krachtens de wetten betreffende de jaarlijkse vakantie van de werknemers, gecoördineerd op 28 juni 1971, en de uitvoeringsbesluiten ervan recht hebben.
De geldboete wordt vermenigvuldigd met het aantal betrokken werknemers.

het is verboden maar zoals reeds eerder gezegd is de sanctie voor rekening van de werkgever
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 17 jul 2013 22:30

het is NIET verboden, die discussie hebben we eerder reeds gehad. Het is enkel verboden van het recht af te zien, niet om het recht niet te gebruiken

Terug naar “Loon”