afhouding bedrijfsvoorheffing enkel verlofgeld

jmarc
Topic Starter
Berichten: 5

afhouding bedrijfsvoorheffing enkel verlofgeld

#1 , 16 jul 2013 17:44

geachte forumleden,

op de loonfiche juni 2013 is er plots 300€ meer bedrijfsvoorheffing afgegaan, dit op mijn gewone loonfiche in juni heb ik geen verlof opgenomen!
ik werk als voltijdse met bediende-kontrakt dit in vaste nachtdienst 7 dagen van 11u daarna 7dagen thuis dus mijn loon voorziet telkens de extra compensatie voor nachturen in de week en deze op weekends en feestdagen.
Nu in juli heb ik verlof genomen (1 werkweek= 2 weken normaal verlof) dus als ik me goed kan voorstellen gaat het loon van juli tijdens de verlof periode berekend worden zonder de nachtvergoeding hetgeen logisch is , doch stel ik mij de vraag waarom men zonder voorafgaande kennis plots al 300 € meer rsz afhoudt de maand voordien? op mijn fiche van dubbel verlofgeld staat ook de afhouding zoals wettelijk voorzien.

alvast bedankt
jmarc

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 16 jul 2013 17:58

Sinds wanneer ben je in dienst, hoeveel verlof had je dit jaar reeds genomen, heb je recht op volledig verlof?

jmarc
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 17 jul 2013 08:31

Beste JPV, ze heeft recht op volledig verlof bij deze werkgever (is er nog in dienst met contract onbepaalde duur) in maart 2013 heeft ze 1 week verlof genomen, het loon is dan uitbetaald zonder toeslagen nachturen voor de verlof dagen hetgeen normaal is denk ik maar ik zie niet goed in waarom er dan in juni blijkbaar extra voorheffing zou afgaan voor het verlof 2013 (het bijkomend verlofgeld is gestort in mei met aparte loonfiche met afhouding)
mvg
jmarc

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 17 jul 2013 09:40

ik zie het op zich ook niet, zou moeten alle loonfiches zien om te kunnen oordelen. Normaal gezien zal er wel een reden voor zijn, het is niet in het belang van de werkgever om teveel bedrijfsvoorheffing door te storten.

jmarc
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 18 jul 2013 13:57

Bedankt zal haar de fiches eens vragen van 2013
gr
jmarc

Terug naar “Loon”