CHANTAGE VAN WERKGEVER

kuku
Topic Starter
Berichten: 103

CHANTAGE VAN WERKGEVER

#1 , 11 jun 2013 16:56

Het is een zeer lang verhaal maar komt er op neer , dat we eigenlijk gechanteerd worden door onze werkgever , is dat strafbaar ??? Kan dat zomaar . Ik leg het in het kort uit , Ik heb mijn pensioen meer dan 1 jaar geleden opgevraagd , daarin bleek het een en ander niet te kloppen en bleek dat ik 2 jaar langer zou moeten werken omdat onze werkgever zaken nieet heeft doorgegeven , loon te weinig heeft uitbetaald , mijn loon categorie klopt niet ik zit 4 klassen te laag , feestdagen niet betaald enz.. enz..
Ik moet normaal maar 2 jaar meer werken , normaal gezien , maar is nu af te wachten , ik zou alang weg zijn moest ik niet in pensioen kunnen gaan normaal , maar wie zal me nog aannemen op mijn leeftijd ik ben 55 plusser .
Ik woon in de woning van het bedrijf waar ik voor in onderr aanneming werk ik moest hier wonen anders had ik de job niet 13 jaar geleden .
Nu de woning is een deel van mijn partner zijn loon , nu nadat alles is uitgekomen met men pensioen aanvraag , zijn we naar de vakbond gestapt om dat zaakje te laten onderzoeken . Nu bleek , dat er veel niet klopte , feestadegn zijn nooit betaald , we hebben in verleden herhaaldelijk geprotesteerd tegen toegestane afwezigheid en dat bleef maar doorgaan , zo erg zelfs dat ik maar 7 wettelijke vakantiedagen meer heb op een jaar en werk al 22 jaar voor dat bedrijf . Mijn looncategorie is te laag , achterstallig geld loon ( Min.26.000 euro ) enz...... Mijn looncatergorie krijg ik niet ik zit in klasse 2 en met mijn taken , kassabeheer , stortingen naar de bank , bestellingen , inventaris enz.... bediende eigenlijk . , maar ik hoor in 6 te zitten . Ik krijg deze niet of moet meer dan 1000 euro huishuur beginnen te betalen , ons loon is amper samen een goeie 2000 euro , dan kom ik er niet meer . Mijn achterstallige feestdagen betalen ze dan ook niet uit , en nog minder de rest ....
. Vakbond kan niks meer voor ons doen aangezien ze recht hebben om huishuur te vragen en ontvingen dan ook vandaag van hen dat de zaak voor hen is afgehandeld . Hij wil er niks meer mee te maken hebben , ik vermoed omkoping en chantage , want het potje stinkt en moet gedekt blijven , weet er iemand een goeie advokaat in rechten van de werkende mans wie ons eventueel verder kan helpen , valt er iets tegen te doen ?? :?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 11 jun 2013 21:23

Ik woon in de woning van het bedrijf waar ik voor in onderr aanneming werk ik moest hier wonen anders had ik de job niet 13 jaar geleden .
Werk je als werknemer of in onderaanneming als zelfstandige ?

Alhoewel er voor werknemers sectorakkoorden en barema's zijn is het - zeker bij een kleinere baas - altijd schipperen tussen de baas die zo weinig mogelijk wil betalen en de werknemer die graag zo goed mogelijk z'n boterham verdient.

Als je als zelfstandige werkt (en dus periodiek een factuurke stuurt naar de werkgever) dan ligt de zaak natuurlijk anders want dan verloopt alles zoals "kontraktueel afgesproken"

Vergeet ook niet dat wonen in de woning van het bedrijf toch galant een huur van minimal 500€-750€ uitspaart zodat je nettoloon na belastingen eigenlijk een stuk hoger ligt.

'k Hoop dat 't elegant opgelost geraakt.

Reclame

Terug naar “Loon”