Ingewikkeld

moekske
Topic Starter
Berichten: 25

Ingewikkeld

#1 , 22 mei 2013 09:28

Beste iedereen!

Dit gaat een ingewikkeld iets worden, tenminste dat denk ik toch :shock:
In september 2011 ben ik via interim beginnen werken. In augustus 2012 kreeg ik daar een vast contract. Omdat ik bediende ben werd via de interim mijn vakantiegeld wekelijks uitbetaald. Dit had, logisch, het gevolg dat ik bij mijn vaste aanwerving een deel van mijn vakantiegeld terug moest geven aan mijn werkgever omdat ik tijdens mijn vakantie gewoon werd doorbetaald. De maanden september 2011-december 2011 heb ik toen met de werkgever maandelijks kunnen verrekenen.
Nu heb ik dus van januari 2012 tot augustus 2012 ook gewerkt via het interimbureau. Dit jaar moet dus dat vakantie geld over die 7 maanden weer terug verrekend worden met mijn werkgever.
MAAR: ik heb mijn contract per 1 juni (met een opzeg van 45 dagen) opgezegd omdat ik ander werk heb gevonden.
Als ik het goed heb moet dus de werkgever mijn vakantiedagen van 2013 uitbetalen en de reeds opgebouwde vakantiedagen van 2014 ook. Ik neem aan dat ze van beide jaren zowel enkel als dubbel vakantiegeld moeten uitbetalen?
Ik vrees dat dit dus, met die verrekening van 2012 een ingewikkeld spelletje gaat worden.
Kan iemand mij advies geven over waar ik vooral op moet letten?

Alvast bedankt!
Moekske

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Loon”