Geboorte kind: automatisch ten laste?

JeroenG
Topic Starter
Berichten: 1

Geboorte kind: automatisch ten laste?

#1 , 21 mei 2013 20:22

Vorig jaar werd ons zoontje geboren (ons 2e kindje).
Als zelfstandig trek ik toch een loon uit mijn firma.
Nu zei mijn boekhouder me vorige week dat ik eens moest nagaan bij mijn sociaal bureau (ADMB) of ik toch wel met 2 kinderen ten laste stond ipv 1.
Dat was niet zo.
Ik heb dit doorgegeven aan het sociaal bureau en ze hebben dit meteen aangepast.
Ik merk dat ik 57 euro minder word afgehouden.
Echter de vorige 10 maanden was dit verkeerdelijk niet zo en heb ik dus 10 x 57 = 570 euro mislopen.

Bij de geboorte van ons 1e kindje heb ik niks moeten doen en was dit meteen in orde.
Onze kinderbijslag ontvangen we via Zenito (gelinkt aan ADMB) dus vermoed ik dat zij dit automatisch aan elkaar doorgeven.
Maar bij ons 2e kindje is dit dus niet gebeurd.

Gaat ADMB hier in de fout of moest ik dit zelf doorgegeven hebben?
Kan ik die 570 euro op hen beroepen of heb ik geen recht hiertoe?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 22 mei 2013 07:57

Dat wordt verrekend met uw aanslag personenbelasting. Daar wel het aantal personen ten laste juist opgeven.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Loon”