Loonbrieven opvragen

denn1svc
Topic Starter
Berichten: 121

Loonbrieven opvragen

#1 , 21 mei 2013 13:15

Ik ben gestopt met werken in april 2011 om terug te gaan studeren. Voor de aanvraag van mijn studietoelage te vervolledigen heb ik voor de periode jan - april 2011 mijn loonbrieven nodig.

De firma waarvoor ik werkte is echter failliet sinds vorige maand. Kan ik mijn loonbrieven ook via mijn vakbond rechtstreeks verkrijgen, of althans mijn inkomsten van die periode (dus niet perse specifiek de loonbrieven zelf)?


Ik heb de firma ook niet echt in vrede kunnen verlaten, dus als dit op deze manier kan zou wel goed zijn. Administratief waren ze ook niet van de snelste, en het is dringend.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 21 mei 2013 14:30

Contact opnemen met de RVA. Eventueel met het sociale secretariaat die de firma gebruikte.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 mei 2013 16:21

Contact opnemen met de RVA. Eventueel met het sociale secretariaat die de firma gebruikte.
rva al zeker niet , de inspectie van de sociale wetten maar of die nu nog iets kunnen doen ?

@heb je niks meer van je belastingsaangifte ?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 mei 2013 16:41

Normaal moet de curator van het faillissement uit dit kunnen bezorgen.

jefke007
Berichten: 1812

#5 , 22 mei 2013 18:36

Dat klopt dat de curator dit eventueel zou kunnen bezorgen, maar hij/zij MOET dat niet, dit zou louter goodwill van de curator zijn. Soms weigeren zij dat wel eens.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 mei 2013 19:30

Het sociaal secretariaat zal je dit mits betaling kunnen bezorgen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

VDG2
Berichten: 785

#7 , 22 mei 2013 21:03

Ik meen mij te herinneren dat ik voor mijn aanvraag niet mijn loonfiches maar wel mijn aanslagbiljetten heb gegeven. Die kan je online inkijken en afdrukken via min.fin

j.demoor
Berichten: 10360

#8 , 23 mei 2013 08:36

“Art.16.Te rekenen van de dag van het vonnis van faillietverklaring verliest de gefailleerde van rechtswege het beheer over al zijn goederen...Alle betalingen, verrichtingen en handelingen van de gefailleerde en alle betalingen aan de gefailleerde gedaan vanaf de dag van het vonnis, kunnen niet aan de boedel worden tegengeworpen...Art.50.De aan de gefailleerde gerichte brievenpost wordt afgegeven aan de curators door elke postoperator...”(8 AUGUSTUS 1997. - Faillissementswet).

‘heb ik voor de periode jan - april 2011 mijn loonbrieven nodig’

U of uw vertegenwoordiger kunnen zich dus schriftelijk wenden tot uw gefailleerde werkgever of rechtstreeks tot diens curator.
De gegevens van het faillissement,inclusief deze van de curator,vindt u onder http://justitie.belgium.be/nl/" onclick="window.open(this.href);return false; . Ga daarin naar Belgisch Staatsblad en ‘nieuwe opzoeking’.Vul de vermoedelijke data van publicatie in en achter ‘woorden van de tekst’ vult u de naam van uw vroegere werkgever in.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

orrel
Berichten: 26

#9 , 04 jun 2013 21:18

Sociaal sekretatiaat mag dit niet meer bezorgen na een faillisement . Want als die aanvraagt op het sociaal senretariaat moet je toestemming van je baas krijhen . Enkel en alleen kan de curator jou deze bezorgen !!!

Terug naar “Loon”