brutouurloon verschilt.

Armel
Topic Starter
Berichten: 4

brutouurloon verschilt.

#1 , 09 mei 2013 21:59

hallo,

Ik ben een student en werk sinds juli 2009 bij een bedrijf. Ik moet wel zeggen ik werk via een uitzendbureau. Ik heb al die jaren 46 dagen gewerkt(23 in de zomervakantie, en 23 tijdens de andere maanden). Maar in het laatste jaar ( dus 2012) heb ik meer dan 50 dagen gewerkt.

Wat mij opviel was dat men brutouurloon gewijzigd was. ik kreeg meer. Als jobstudent kreeg ik altijd 10.31 + de nachtpremie. Maar als werkstudent kreeg ik 13.31+ de nachtpremie...

Ik heb rond gevraagd aan de andere interimmers( niet studenten) en die kregen ook meer dan een jobstudent. Dit is allemaal voor het zelfde werk...

De vaste werknemers hebben ook allemaal een hoger brutoloon dan de studenten...

Nu is mijn vraag kan het dat het brutouurloon verschilt tussen arbeiders en studenten voor het zelfde bedrijf en voor dezelfde prestaties?



bedankt
Laatst gewijzigd door Armel op 09 mei 2013 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 mei 2013 22:02

als je ancienniteit dezelfde is, moet het loon effectief hetzelfde zijn. Universiteit Gent is daar ooit voor veroordeeld, zo 3 jaar later nog extra loon gekregen.

Armel
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 09 mei 2013 22:04

wat bedoel je met ancienniteit? ik werk er langer dan sommige arbeiders die ook via interim werken..

Reclame

Armel
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 09 mei 2013 22:08

als je ancienniteit dezelfde is, moet het loon effectief hetzelfde zijn. Universiteit Gent is daar ooit voor veroordeeld, zo 3 jaar later nog extra loon gekregen.
wat bedoel je met ancienniteit? ik werk er langer dan sommige arbeiders die ook via interim werken..

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 09 mei 2013 22:12

ancienniteit = hoe lang je daar werkt. Probleem voor jou is dat ancienniteit (meestal) stopt als je contract gedaan is. Gezien je wss werkt via interim of contracten van bepaalde duur, zal je ancienniteit laag zijn

Armel
Topic Starter
Berichten: 4

#6 , 09 mei 2013 22:21

ancienniteit = hoe lang je daar werkt. Probleem voor jou is dat ancienniteit (meestal) stopt als je contract gedaan is. Gezien je wss werkt via interim of contracten van bepaalde duur, zal je ancienniteit laag zijn
en daarom verschilt het bruto uurloon? ik krijg ook het zelfde brutouurloon als ik werk als werkstudent.. dus over mijn 50 dagen

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 12 mei 2013 21:59

dat is omdat je ancienniteit telkens te laag is om een toeslag te krijgen wss.

Johan1975
Berichten: 5

#8 , 28 mei 2013 14:49

het loon bij studenten verschilt ook naar leeftijd toe! http://www.belgium.be/nl/werk/werk_zoek ... njob/loon/" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Loon”