Interim werk binnen eigen VZW

Mr.D.
Topic Starter
Berichten: 1

Interim werk binnen eigen VZW

#1 , 07 mei 2013 12:40

Wij zijn een VZW met 3 bestuurders, waar wij veel voor doen. (Zoals er zo vele zijn)
Op dit moment zijn we aan het bekijken wat we met de VZW gaan doen, want we zouden graag wat vergoed worden voor onze prestaties.

Kan/Mag je, jezelf laten inschrijven bij een interim kantoor en zo jezelf inhuren?

vb: voor de VZW moet ik een dag gaan Flyeren, mag ik het interim kantoor de opdracht geven om een factuur van 600€ op te maken naar de VZW?

Of moeten we voor een andere constructie gaan dan een VZW.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 09 mei 2013 09:27

“Art.17.§ 1. De overeenkomst gesloten tussen het uitzendbureau en de gebruiker...bevat ten minste de volgende vermeldingen :...3° de benaming van het paritair comité of eventueel van het paritair subcomité waaronder de gebruiker ressorteert...”(24 JULI 1987. - Wet betreffende de tijdelijke arbeid, de uitzendarbeid en het ter beschikking stellen van werknemers ten behoeve van gebruikers).

‘vb: voor de VZW moet ik een dag gaan Flyeren, mag ik het interim kantoor de opdracht geven om een factuur van 600€ op te maken naar de VZW’

Uit voornoemd art.17 leid ik af dat de gebruiker ,ook zonder uitzendkrachten, werkgever moet zijn,wat niet het geval is.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Loon”