nieuwe functie

Stevlep
Topic Starter
Berichten: 1

nieuwe functie

#1 , 26 apr 2013 12:11

Hallo,

Ik werk sinds 2010 bij een Belgisch cinemacomplex.
Ik werkt daar als Arbeider (bediening projectoren, opkuis, administratie ..) als 21u per week, met een netto uurloon van € 11,13.

Nu na 3 jaar krijg ik een verantwoordelijkheid als "Chef Kassier", waardoor ik nu meer met het personeel te maken heb.
Dus mijn contract wordt dan aangepast naar een Bediende contract met een Bruto maandloon (cat 4) van € 2011,03 met 3jaar ancienniteit.

Ik ben niet zo goed in loonsberekeningen enz. maar het lijkt mij dat ik voor een 'hogere' functie met verantwoordelijkheid op termijn een deel minder verdien?
Als ik mijn uurloon als arbeider vermenigvuldig met 38u, dan kom ik toch veel meer uit.

Kan ik meer loon 'eisen' omdat ik veel meer verantwoordelijkheid krijg?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 apr 2013 23:53

een netto-uurloon? Dat bestaat (bijna) niet. Heb je gewoon je netto-loon op je loonfiche gedeeld door het aantal gewerkte uren? Dan is het logisch dat je minder verdient als voltijdse dan 38 x het "netto uurloon" op weekbasis.

Je mag, om te vergelijken, enkel brutolonen vergelijken. Wil je een bediendeloon omzetten naar een uurloon, deel dan het brutoloon door 38 (of het aantal te werken uren per week) en dan door 4,33. Dan kom je het bruto-uurloon uit.

Kassawerk is sowieso niet zo goed betaald, het is niet onlogisch dat je nog altijd rond 2000 euro bruto zit.

Reclame

Terug naar “Loon”