Overuren

Peppikokki
Topic Starter
Berichten: 2

Overuren

#1 , 09 apr 2013 14:32

Sinds begin dit jaar (nieuwe manager!!!) worden mijn maandelijkse overuren niet meet uitbetaald ondanks dat ik deze steeds op tijd doorgeef, en we als werknemer de optie hebben om deze te laten uit te betalen of recup. Tot heden geen uitleg mogen ontvangen, hierdoor werk ik enkel mijn uren en ben ik steeds op tijd weg, ook indien er nog werk te doen is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 10 apr 2013 12:31

wat staat er in uw arbeidsovereenkomst?

indien daar in staat dat overuren uitbetaald worden, moet de nieuwe manager zich daar aanhouden.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 apr 2013 08:58

Sinds begin dit jaar (nieuwe manager!!!) worden mijn maandelijkse overuren niet meet uitbetaald ondanks dat ik deze steeds op tijd doorgeef, en we als werknemer de optie hebben om deze te laten uit te betalen of recup. Tot heden geen uitleg mogen ontvangen, hierdoor werk ik enkel mijn uren en ben ik steeds op tijd weg, ook indien er nog werk te doen is.
niets verbied je werkgever om overuren uit te betalen zoals bepaald in art 29§1 arbeidswet 16/3/1971 en afhankelijk van je functie is het zelfs mogelijk dat je ze gratis kan presteren

of je mag weigeren overuren te presteren is wat anders , ik zou daar toch mee oppassen volgens sommige sectoriele cao's ben je zelfs verplicht om in bepaalde gevallen overuren te doen , alsook in het kader van flexibilliteit, best even een imformele mail sturen naar de inspectie van de sociale wetten voordat je daarmee in de problemen komt
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Loon”