Na ontslag krijg ik geen loon door omscholingskosten?

Auroratje
Topic Starter
Berichten: 35

Re: Na ontslag krijg ik geen loon door omscholingskosten?

#16 , 01 mei 2013 19:25

Hallo,

Ik wil even reageren over hoe de zaak verder gaat. De secretariaat van de vakbond is ermee bezig geweest en heeft eindelijk de scholingsbedingbrief ontvangen die mijn vriend getekend heeft maar vindt dit geen grondige en wettelijke scholingsbewijs. Hij vond het wel zeker de moeite waard om dit aan te vechten. Hij gaat overgaan en dwingen dat ze betalen, anders wordt de arbeidsrechtbank ingeschakeld.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Auroratje
Topic Starter
Berichten: 35

#17 , 18 jun 2013 08:55

Hallo,

Voor de mensen die hieraan mss een antwoord willen hebben over de situatie, de vakbondsecretaris heeft een mailtje gestuurd naar de personeelsdienst met zwart op wit wat ze fout deden en dat ze geen recht hadden de loon in te houden. Die van personeelszaken heeft een mailtje teruggestuurd met als antwoord: 'we zullen het loon onmiddellijk betalen'... Dus mensen, laat niet op je kop zitten en ga erachteraan met de vakbond. Mijn vriend heeft binnen de week zijn geld gekregen.

Groetjes, Auroratje

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 18 jun 2013 10:54

Proficiat, al vind ik wel dat de vakbond maar héél laat echt in actie geschoten is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Loon”