vraagje ivm loonbrief

beunco
Topic Starter
Berichten: 7

vraagje ivm loonbrief

#1 , 19 mar 2013 19:47

Beste, ik heb de volgende vraag ivm mijn loonbrief.

Ik ben samenwonend met mijn vriendin en we hebben een tweeling.

Ik ben dus het gezinshoofd (werk fulltime) daar ik het meest verdien van ons beiden maar nu had ik de volgende vraag voor u.

Ik heb destijds wel geregeld dat het kindergeld op de rekening van mijn vriendin (werkt halftijds) terrecht komt.

Op mijn loonbrief staat > aantal kinderen ten laste > O en dat begrijp ik niet goed > ik maak mij daar wat zorgen om.

Welke gevolgen kan dit hebben voor mij en eventueel voor mijn aangifte want daar vul ik altijd in aantal kinderen ten laste > 2.

Zou mij daar aub iemand een woordje uitleg kunnen rond geven want ik wil dit zo snel mogelijk in orde brengen?

Vanharte dank voor uw hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 mar 2013 22:51

het gevolg is dat jij zo'n 40-80 euro per maand minder te weinig op je loonbrief ziet staan. Dat wordt echter gecompenseerd via je belastingsbrief, daar krijg je dan dat bedrag voor een gans jaar terug.

Je kan gewoon naar je werkgever gaan en vragen dat hij aan z'n sociaal secretariaat doorgeeft dat je 2 kinderen ten laste hebt.

beunco
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 20 mar 2013 05:44

Beste Jpv,

Ah serieus is dat zo ... amai daar verschiet ik van. Idd snel in orde brengen dus.
Alvast enorm merci voor uw advies.

mvg beunco

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 mar 2013 12:19

Beste Jpv,

Ah serieus is dat zo ... amai daar verschiet ik van. Idd snel in orde brengen dus.
Alvast enorm merci voor uw advies.

mvg beunco
http://www.belgopocket.be/nl/content/be ... en-inkomen" onclick="window.open(this.href);return false;

voor 2012 aanslagjaar 2013

3720 verhoging vrijgesteld bedrag
6800 + 3720 = 10520

schalen
25% tot 8350 , 30% van 8350 tot 11890

dus 25% van 1550 (8350-6800) + 30% van 2170(3720-1550) = 387,5 + 651 = 1038,5€ + voordeel gemeentebelasting

http://www.rapporteurs.be/soc-econ/belofte_266" onclick="window.open(this.href);return false;
belofte van verhoging met 200€
echter zij zeggen dat dit in laagste schijf van 25% valt terwijl die 200 in de schijf van 30% valt zou dus 60€ extra voordeel zijn ipv 50

maar zoals gezegd heeft die gegevens op uw loonfiche enkel invloed op de bedrijfsvoorheffing en niet op uw eindafrekening
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

beunco
Topic Starter
Berichten: 7

#5 , 20 mar 2013 20:18

Hallo "DE REDEN", amai wat een uiteenzetting. Een dikke merci voor uw advies.

MVG BEUNCO

Terug naar “Loon”