Interim stuurt mij verkeerdelijk naar werk

JeroenC
Topic Starter
Berichten: 1

Interim stuurt mij verkeerdelijk naar werk

#1 , 12 mar 2013 18:09

Situatie: ik werk al 1 maand vrij regelmatig (+- 30u/w) in bedrijf X, dit telkens via interim Y.

Vorige week donderdag krijg ik een sms van interim Y: "u wordt morgen verwacht bij bedrijf X om 14u voor een shift"
vrijdag kom ik toe op bedrijf X, daar weten ze van niks en is er geen werk voor mij (er zijn zelf economisch werklozen die dag).
Ik bel naar interim Y en vraag om uitleg: "mijn fout" van de mevrouw aan de lijn. Tevens verklaart ze dat ik geen recht heb op een vergoeding hiervoor.

1) Heeft zij gelijk?
2) Zo neen, kan ik gemakkelijk mijn gelijk halen? (ik kan dit eenvoudig bewijzen: sms + verklaring bedrijf dat er die dag geen werk was voor mij).

Dank bij voorbaat,

Jeroen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 12 mar 2013 18:33

Je kan altijd proberen een vergoeding te krijgen, en de kans is zelfs vrij groot dat je je gelijk haalt.

Echter, 't zal dan wel de laatste keer geweest zijn dat je via dat uitzendkantoor aan het werk gegaan bent...

P.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 12 mar 2013 18:35

1) Neen, interim is uw werkgever, en als zij u laten weten waar u wanneer moet zijn, maakt het niet uit of er werk is of niet. Uw verplichting is voldaan, interim moet u de volledige shift betalen.
2)SMS wordt hoogstens aanvaardt als begin van bewijs, u kan beter hier nog eens naar terugbellen (of langsgaan) om dit te bespreken, en dit (stiekem) opnemen. Als interim blijft weigeren, gaat u best eens langs bij uw vakbond.
Weet wel dat u dan waarschijnlijk niet meer voor dat kantoor zal moeten werken...

Reclame

Terug naar “Loon”