nettoloon uitbetaald zonder vermindering met voorschot

naernaut
Topic Starter
Berichten: 99

nettoloon uitbetaald zonder vermindering met voorschot

#1 , 05 mar 2013 19:30

Ik word 2 wekelijks betaald, d.w.z. midden in de maand krijg ik een voorschot die ong. de helft van het loon beslaat en op het einde van de maand de afrekening naar werkelijk gepresteerde uren (steeds verschillend door ploegenwerk). nu: bij het bekijken van mijn loonstrookje zie ik totaal netto quasi gelijk liggen met brutto (~90%) terwijl ik normaal ~60% overhoud netto.
Belastingen en RSZ worden vermeld en van brutto afgetrokken, maar einde rekening is te vereffenen bedrag het normale nettoloon (= voorschot + afrekening).
dien ik mijn werkgever hier attent op te maken?
mag ik het aanzien als renteloze lening en dan volgende maand geen voorschot verwachten?
kan mij iets kwalijk genomen worden als ik hier niets over zeg en hoop ermee eens een uitstapje te doen?
Las ook ergens dat een werkgever verkeerd betaald loon niet zomaar mag inhouden, hij zich dient te verantwoorden (als ik weiger)? ik wil hierover geen kwaad bloed zetten bij WG dus die rechtbankprocedure schik ik er niet voor op te starten... http://www.jobat.be/nl/artikels/te-veel ... ugbetalen/
Laatst gewijzigd door naernaut op 06 mar 2013 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jef 007
Berichten: 737

#2 , 05 mar 2013 19:35

BTW en RSZ worden vermeld en van brutto afgetrokken
BTW afgetrokken??????

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mar 2013 00:02

BTW en RSZ worden vermeld en van brutto afgetrokken
BTW afgetrokken??????
btw moet bv zijn

bv wordt niet van uw brutoloon berekend/afgehouden maar van/op uw netto belastbaar inkomen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

naernaut
Topic Starter
Berichten: 99

#4 , 06 mar 2013 17:35

TOTAAL BRUTO = X|------------------------------------------------------------------------------------------|
|SOCIALE ZEKERHEID |
| RSZ normale bezoldiging 13,07 Y
| TOTAAL BELASTBAAR = Z (X-Y)
BEREKENING BELASTINGEN
Belasting normaal loon A
wn bijdr MC co fd/wkd/nch
wn bijdr MC co weekd
Netto woon-werk
Bijz. mndl. RSZ-bijdrage

| Nettoloon B(Z-A)

| Voorschot reeds betaald C
Restbetaling B-C
|TE STORTEN BEDRAG |



Dit is de normale notering op het loonstrookje, enige dat nu verkeerd is is dat B hoger is dan Z zonder verklaring.

Terug naar “Loon”