MC's bij educatief verlof ?

Caridina
Topic Starter
Berichten: 137

MC's bij educatief verlof ?

#1 , 01 mar 2013 09:51

Is de werkgever verplicht een maaltijcheque toe te kennen op dagen dat de arbeider een opleiding volgt met educatief verlof ?
Blijkbaar is hieromtrent nogal wat verwarring.
ps, het betreft een opleiding in het kader van een vakbondsmandaat.

ik heb me al suf gezocht achter (recente) uitspraken en/of wetteksten maar kan ze niet vinden :oops:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 mar 2013 11:07

Is de werkgever verplicht een maaltijcheque toe te kennen op dagen dat de arbeider een opleiding volgt met educatief verlof ?
Blijkbaar is hieromtrent nogal wat verwarring.
ps, het betreft een opleiding in het kader van een vakbondsmandaat.

ik heb me al suf gezocht achter (recente) uitspraken en/of wetteksten maar kan ze niet vinden :oops:
ik veronderstel van niet
wat zijn de toekenningsvoorwaarden voor de maaltijdcheques ?

uw vakbond kan toch de vraag stellen bij het ministerie van arbeid
ben ook bestuurslid van een comité en bij mijn vraag over educatief verlof werd er gewoon direct gebeld en direct antwoord van de betrokken dienst
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

VDG2
Berichten: 785

#3 , 01 mar 2013 17:48

Valt de opleiding tijdens de normale werkuren?

https://www.socialsecurity.be/instructi ... ml#anchor7" onclick="window.open(this.href);return false;
Maaltijdcheques voor vormingen in het kader van het educatief verlof
(14/04/2011)

De onderstaande tekst wordt toegevoegd aan de uitleg over de regel " Eén maaltijdcheque per gewerkte dag"

Als een werknemer een vorming volgt in het kader van het betaald educatief verlof en deze vorming valt samen met zijn normale werkuren, dan is een maaltijdcheque verschuldigd voor de dagen van effectief gevolgde vorming die samenvallen met deze normale werkuren.

http://www.socsec.be/uploads/fdoc_363_M ... er2011.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

katwezel
Berichten: 375

#4 , 01 mar 2013 17:59

normaal staat dit beschreven in de cao van je bedrijf , dit kan verschillen van bedrijf tot bedrijf , gewoonlijk wordt dit per effectief gewerkte dag berekend ( recup dagen van overuren tellen zo meestal niet mee )

Terug naar “Loon”