Arbeidscontrole

horecatje
Topic Starter
Berichten: 4

Arbeidscontrole

#1 , 05 feb 2013 18:20

vorige week is er op mijn werk een arbeidscontrole geweest blijkbaar verdien ik te weinig volgens het soort beroep ik uitoefen.
nu zijn deze vandaag terug gekomen om er dieper in te kijken en hebben ze beslist dat ik van categorie 3 naar categorie 2 moet betaald worden en dat mijn baas mij
daarvoor met terugwerkende kracht 2 jaar moet terugbetalen ( het verschil )
nu nadien heeft mijn baas mijn telefonisch opgebeld om mij dit ook te melden maar die zegt dat het enkel informeel moet gedaan worden dus veronderstel ik dat ik naar mijn
centen kan fluiten ....
De sociale dienst heeft me dan ook opgebeld om mij dit nieuws te melden dat ik daar degelijk wel RECHT op heb omdat ik daar ook ga op belast worden in het jaar 2014.

nu wie ga er de nacontrole doen of ik dit al dan niet zal ontvangen want ik word maandelijks met cash uitbetaald ....

hopelijk kan er mij iemand meer uitleg geven .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 05 feb 2013 19:56

Wat aangegeven wordt, moet je ook effectief krijgen. Als je dus minder krijgt dan wat op je loonfiche staat, doe je jezelf dubbel scahde (loon dat je niet krijgt én je wordt daar nog eens op belast).

horecatje
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 05 feb 2013 20:30

Ja ok maar wie doet de na controle of dit effectief op mijn rekening gestort wordt ? Dit zou wel eens het eind van mijn 8 jarige job kosten !

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 06 feb 2013 07:44

Ja ok maar wie doet de na controle of dit effectief op mijn rekening gestort wordt ? Dit zou wel eens het eind van mijn 8 jarige job kosten !
Niemand als jij dat niet wil, maar dan zal je niet moeten klagen indien je belast wordt op geld dat je niet kreeg.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 feb 2013 15:35

Ja ok maar wie doet de na controle of dit effectief op mijn rekening gestort wordt ? Dit zou wel eens het eind van mijn 8 jarige job kosten !
cash uitbetaald en op de rekening gestort

als men u op papier betaald en in de realiteit niet , begaat men toch een misdrijf , u heeft zelfs het recht niet hiermee akkoord te gaan , de bepalingen in de loonbeschermingswet zijn dwingende bepalingen waar jij noch uw werkgever onderuit kunnen . vraag toch maar eens aan de arbeidsinspecteur hoe het zit met de ontslagbescherming na een controle in bepaalde gevallen kan dit oplopen tot 12 maanden
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Loon”