Onbeslagbare grenzen en alimentatie

inne
Topic Starter
Berichten: 34

Onbeslagbare grenzen en alimentatie

#1 , 31 jan 2013 15:06

Goedemiddag,

Kort vraagje: als ik alimentatie ontvang voor mijn kinderen en ik krijg loonbeslag, wordt die alimentatie dan bij mijn loon geteld om de beslagbare grenzen te berekenen?
Of wordt alimentatie net zoals kinderbijslag niet meegeteld?

Groetjes,


Inne

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 31 jan 2013 20:00

als ik me niet vergis wordt alimentatie gerekend als inkomen van uw kinderen, niet als uw inkomen. Daar kan dan ook geen beslag op gelegd worden.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 02 feb 2013 10:15

“Art.1410.§ 1. Artikel 1409,§ 1bis, § 2 en § 3,vindt bovendien toepassing op: 1° de al dan niet provisionele uitkeringen tot onderhoud, door de rechter toegewezen, alsmede de uitkeringen die na echtscheiding aan de niet schuldige echtgenoot worden toegekend...”(Gerechtelijk Wetboek).

Alimentatie wordt dus wel meegeteld.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Loon”