Verworven recht

Shamrock55
Topic Starter
Berichten: 2

Verworven recht

#1 , 29 jan 2013 20:04

Dit bericht is verwijderd
Laatst gewijzigd door Shamrock55 op 31 jan 2013 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 jan 2013 08:38

Dit is i.i. een verworven recht, waarbij je natuurlijk wel moet oppassen dat je wettelijk met alles in orde bent (ik dacht dat bvb trekkers niet mogen op de openbare weg staan in bebouwde kom, ...). Ook oppassen als er eventueel een onderscheid gemaakt werd tussen mensen die van thuis uit direct konden vertrekken en zij die sowieso nog moesten terug naar het bedrijf gaan om te laden/lossen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 jan 2013 10:30

Is er in zo'n geval ook "voordeel alle aard" verschuldigd? Indien ja, is dit dan ook betaald geweest al die jaren?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 30 jan 2013 10:52

voor zoiets is er geen VAA nodig, gezien je zo'n wagen enkel voor woon-werk kan gebruiken en (normaal) niet voor "zuiver" privé-vervoer. Allez, ik zie me nog niet met een vrachtwagen op de Colruyt parkeren om wat blikjes cola te halen ;)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 jan 2013 15:58

voor zoiets is er geen VAA nodig, gezien je zo'n wagen enkel voor woon-werk kan gebruiken en (normaal) niet voor "zuiver" privé-vervoer. Allez, ik zie me nog niet met een vrachtwagen op de Colruyt parkeren om wat blikjes cola te halen ;)
Tja, ik zie me ook niet met een vrachtwagen naar huis rijden. Woon-werkverkeer met zo'n ding is nu ook niet meteen milieuvriendelijk zou ik zo denken.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Shamrock55
Topic Starter
Berichten: 2

#6 , 30 jan 2013 20:27

Dit bericht is verwijderd.
Laatst gewijzigd door Shamrock55 op 31 jan 2013 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 31 jan 2013 08:31

U zal waarschijnlijk vanaf nu wel recht hebben op vergoeding woon-werk verkeer. Maar veel is dit ook niet uiteraard. In mijn geval, ik woon 35 km van het werk, komt dit op iets van een €80. Daar betaal ik nog niet de helft van mijn brandstofkosten mee. Laat staan de verzekering / onderhoud / taxen en "afschrijving" van de wagen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Loon”