inhouden vakantiegeld

anjac
Topic Starter
Berichten: 1

inhouden vakantiegeld

#1 , 27 jan 2013 10:59

in april 2012 heeft het bedrijf waar ik werk beslist om de overuren van alle medewerkers uit te betalen. mijn baas van de afdeling waar ik werk was dit vergeten en gaf mij minder uren om deze overuren af te bouwen. in Juli 2012 krijg ik te horen dat ik momenteel -121uur heb en dat ik in deze moet inhalen. daar had ik totaal geen probleem mee iedereen kan eens een fout maken en als ik iedere maand 2 dagen ging bijwerken waren deze tegen december van de tafel. Nu was het probleem dat mijn baas dit niet kon geven met als reden "dat ik dan niet genoeg rustdagen zou hebben". dat snapte ik toch niet goed want hoe kan ik dan die minuren wegwerken! vorige week heeft mijn grote baas beslist om weer te tellers op nul te zetten in maart 2013. dus mijn baas van de afdeling meld dit en vraagt een gesprek met mij en verteld dat ik eind januari 2013 nog -26uur heb staan en dat ze mij in februari laat afbouwen tot -55uur en dat ze mij maar 1 dag (8uur) extra kan inplannen in het uurrooster en dat ik 4 uur extra krijg door naar een vergadering te gaan. waardoor ik -43 kom te staan nu krijg ik van mijn baas de keuze om ofwel vakantiedagen af te geven of om 43uur af te trekken van mijn vakantiegeld kan dit zomaar? Want ik ervaar dat ik in beide gevallen gestraft wordt voor iets waar ik niets kan aan doen.

alvast bedankt voor de raad

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 jan 2013 17:01

nee, als de werkgever je minder uur kan bieden dan contractueel afgesproken (38 urenweek bvb), dan is dat pech voor hem.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jan 2013 18:02

nee, als de werkgever je minder uur kan bieden dan contractueel afgesproken (38 urenweek bvb), dan is dat pech voor hem.
er is wel flexibiliteit mogelijk tot 130u op basis van art 26bis arbeidswet(dacht ik) in een referteperiode van maximum 1 jaar , art 20 arbeidsovereenkomstenwet , de werkgever is verplicht de werknemer te doen arbeiden op wijze en tijd (en nog wat)zoals is overeengekomen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Loon”