geen nachtpremie ontvangen

nachtw.
Topic Starter
Berichten: 5

geen nachtpremie ontvangen

#1 , 14 jan 2013 01:49

Hey,
Ik werk als nachtwaker in een klein bedrijf.
Ik heb onlangs mijn loonbrieven eens naast elkaar gelegd en kwam uit op volgende:

Tussen januari 2011 en januari 2013 heb ik 7 maanden geen nachtpremie ontvangen( ongeveer een 100/maand)
Werkgever zegt dat enkel de maanden in 2012 eventueel terug te krijgen zijn...
Kan dit? En heb ik dus geen recht op de niet-ontvangen nachtpremie van de maanden in 2011?


Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jan 2013 02:06

Hey,
Ik werk als nachtwaker in een klein bedrijf.
Ik heb onlangs mijn loonbrieven eens naast elkaar gelegd en kwam uit op volgende:

Tussen januari 2011 en januari 2013 heb ik 7 maanden geen nachtpremie ontvangen( ongeveer een 100/maand)
Werkgever zegt dat enkel de maanden in 2012 eventueel terug te krijgen zijn...
Kan dit? En heb ik dus geen recht op de niet-ontvangen nachtpremie van de maanden in 2011?


Alvast bedankt.
normaal gezien nog niet verjaard , waaruit kan je dit recht afleiden ?

arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978
Art. 15. De rechtsvorderingen die uit de overeenkomst ontstaan, verjaren één jaar na het eindigen van deze overeenkomst of vijf jaar na het feit waaruit de vordering is ontstaan, zonder dat deze termijn één jaar na het eindigen van deze overeenkomst mag overschrijden.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

nachtw.
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 14 jan 2013 09:14

Bedankt!
Zal het nog een voorleggen aan werkgever, maar vrees dat dit weer een 'nop' wordt.
Zou het helpen als ik contact opneem met HDP zelf , of best naar een vakbond stappen?

Reclame

nachtw.
Topic Starter
Berichten: 5

#4 , 22 jan 2013 03:47

Hey,
Ik werk als nachtwaker in een klein bedrijf.
Ik heb onlangs mijn loonbrieven eens naast elkaar gelegd en kwam uit op volgende:

Tussen januari 2011 en januari 2013 heb ik 7 maanden geen nachtpremie ontvangen( ongeveer een 100/maand)
Werkgever zegt dat enkel de maanden in 2012 eventueel terug te krijgen zijn...
Kan dit? En heb ik dus geen recht op de niet-ontvangen nachtpremie van de maanden in 2011?


Alvast bedankt.
normaal gezien nog niet verjaard , waaruit kan je dit recht afleiden ?

arbeidsovereenkomstenwet 3/7/1978
Art. 15. De rechtsvorderingen die uit de overeenkomst ontstaan, verjaren één jaar na het eindigen van deze overeenkomst of vijf jaar na het feit waaruit de vordering is ontstaan, zonder dat deze termijn één jaar na het eindigen van deze overeenkomst mag overschrijden.

Bedankt!
Dus ook al is dit ander boekjaar.... zou ik het toch moeten krijgen.
Zou het helpen als ik contact opneem met HDP zelf , of best naar een vakbond stappen?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 22 jan 2013 07:22

het kan geen kwaad om eens naar HDP te bellen, maar als je er zelf zo weinig mogelijk tijd in wil steken, moet je naar een vakbond.

Terug naar “Loon”