problemen met werkuitkering (activakaart)

Auroratje
Topic Starter
Berichten: 35

problemen met werkuitkering (activakaart)

#1 , 05 jan 2013 15:48

Hallo,

Sinds 3 december heb ik een contract gekregen voor proeftijd van 3 maanden. Ik heb een activakaart dus krijg een deel loon en deel werkuitkering. Voor 3 december heb ik van midden oktober tot begin december via uitzendbureau gewerkt bij het zelfde bedrijf. Daar werd ik ook betaald via loon en een deel activa (werkuitkering).

Nu zijn we begin januari en mijn werkuitkering van november 2012 is nog steeds niet uitbetaald! Ik heb al meerdere keren mijn vakbond gebeld, het is nagekeken en afgerond door de RVA maar de vakbond zegt steeds ik zal een mailtje sturen dat ze vandaag uitbetalen maar ondertussen nog niks ontvangen, 2 weken geleden zelfde verhaal... ik word er een beetje moe van...

Nu van mijn huidige werkgever zijn de papieren opgestuurd naar mijn vakbond maar waren niet goed ingevuld dus teruggestuurd naar de werkgever... ondertussen zijn de papieren nog niet opnieuw teruggestuurd naar de vakbond. Bij mijn loonbrief zat geen C78 bij om bij mijn vakbond in te dienen voor uitbetaling van mijn werkuitkering... Ondertussen moet ik al een bedrag van 560 euro krijgen en mijn betalingen moeten ook betaald worden...

Ik heb mijn filiaalmanager gevraagd voor mijn C78 en ze heeft een mailtje gestuurd naar de personeelsdienst en geen terugkoppeling gekregen...

Wat moet ik nu doen? Ik zit achter de vakbond aan voor mijn betaling en ook achter mijn werkgever om administratief alles in orde te maken zodat ik mijn werkuitkering kan krijgen... meerdere keren gebeld, ect... ik moet er echt bijna om huilen gewoon dat ik zodanig achter mijn geld moet zeuren... Mijn werkgever (personeelsdienst) heeft een maand de tijd gehad in december om alles in orde te maken en nu is het niet in orde...

Wat kan ik nog doen en wat zijn mijn rechten?

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 jan 2013 09:20

Kan je aan je vakbond eens vragen wat de reden is van niet-uitbetaling? Zonder dat antwoord kunnen we voor het eerste stuk niet veel doen.

Ivm de C78: vraag aan je werkgever om dit document eventueel zélf in te vullen: http://www.rva.be/D_Egov/Formulieren/Fi ... FormNL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; (zo moeilijk is het eigenlijk niet)

Auroratje
Topic Starter
Berichten: 35

#3 , 11 jan 2013 15:40

Hallo,

Ondertussen is het goed gekomen met de uitzendbureau... Enkel mijn huidige werkgever is niet in orde... Ze hebben mijn C78 gestuurd en heb daar een kopie van gemaakt en zelf gehouden en het origineel afgegeven aan de vakbond. Vandaag gebeld en die hebben ze ontvangen woensdag maar mijn werkgever is nog steeds niet in orde met de bijlage activa. Ze hadden dat opgestuurd niet goed ingevuld, en de vakbond heeft het teruggestuurd maar sindsdien geen leven van teken meer... De vakbond heeft gezegd dat ze woensdag een rappelbrief hebben verstuurd en dat ze 1,5 week wachten (moeten ze wettelijk) en als ze dan nog niks hebben schakelen ze de RVA in. Hij zei dat als dit het geval is dat het snel gaat... maar ondertussen moet ik dus wachten...

Ik ga zoeken naar ander werk, want de werkdruk is hoog en als mijn werkgever verlangt dat ik superwerk lever maar ik mag fluiten en wachten op hun om mijn werkuitkering te krijgen, nou sorry hoor, maar dan gaan ze maar een ander iemand zoeken... ik zit in mijn proeftijd als bediende dus heb als ik het goed begreep 7 dagen opzeg... Zo ga je niet om met werknemers... wel de voordelen willen maar niks terug doen....

Reclame

Terug naar “Loon”