Loonachterstand , wettelijk ?

chenzy
Topic Starter
Berichten: 3

Loonachterstand , wettelijk ?

#1 , 03 dec 2012 12:09

Graag had ik wat advies wat mijn huidige situatie betreft :

24 juli is mijn vorige werkgever in falling gegaan, een curator is aangeduid en deze heeft ons nog 5 weken laten doorwerken. Mijn laatste werkdag was 31/08.
Ondertussen heb ik mijn loonfiches ontvangen voor die ene week in juli en de volledige maand augustus. Sinds deze week (begin december) heb ik mijn vakantieattest ontvangen.
Waarin nogmaals duidelijk vermeld staat dat ik tewerkgesteld was door de curator van 25/07 t.e.m 31/08.

Nu heb ik nog maar 50% van mijn loon gezien voor deze periode van 5 weken. Elke poging om contact te maken met de curator mislukt, ik word genegeerd.

Enkele vragen waarmee ik zit

1. Is dit wettelijk toegelaten?
2. Wat zijn mijn opties ?
3. Is het waard om een advocaat in te schakelen ? Gaan de kosten niet hoger oplopen dan het geld dat mij verschuldigd is ?

Greetz

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 dec 2012 13:56

1. Nee
2. contact opnemen met Toezicht Sociale Wetten
3. niet echt nodig, je zal het rapper hebben via het toezicht sociale wetten of via je vakbond.

heb je al een schuldvordering ingediend nav de faling?

chenzy
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 03 dec 2012 15:37

De schuldvordering is ingediend, maar ook daar zit de curator tussen, die moet de schuldvordering goedkeuren dacht ik.

Reclame

Terug naar “Loon”