Bijverdienste

sigurros
Topic Starter
Berichten: 24

Bijverdienste

#1 , 17 nov 2012 00:31

Ik heb momenteel een fulltime job die ik uitoefen van maandag tot vrijdag.
Ik zou echter graag nog iets bijverdienen door middel van een 2de job die ik in het weekend kan uitoefenen.

Wat zijn de gevolgen die dit met zich meebrengt financieel (belastingen e.d.)? Waar moet ik op letten als ik ergens een contract onderteken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 nov 2012 11:31

De bedrijfsvoorheffing die zal afgehouden worden bijn die 32e job zal meer dan waarschijnlijk slechts berekend zijn alsof je maar die job hebt. Dit wil zeggen dat je daar netto (in verhouding) héél veel van zal overhouden van je bruto. De belastingen zullen dan de rechtzetting doen op je belastingsbrief, waardoor je dus minder zal terugkrijgen of meer zal moeten betalen.

Als je dit laatste niet wil, kan je meer laten afhouden van je 2e job, maar dan geef je de overheid een renteloze lening. beter kan je een vast bedrag per maand opzij zetten voor de bealstingen.

Reclame

Terug naar “Loon”