Eindejaarspremie?

Saar_
Topic Starter
Berichten: 67

Eindejaarspremie?

#1 , 07 nov 2012 13:23

Hoi,


Ik ga waarschijnlijk van job veranderen nog deze periode. Graag had ik uiteraard nog mijn eindejaarspremie ontvangen. Normaal gezien bekijk je dit in het paritair comité van je functie om te zien wanneer je nog in dienst moet zijn. Echter staat op mijn loonfiche paritair comité onbekend. (paritair comité 999.99) Graag zou ik dus willen weten hoe je dan toch best een datum van uitdiensttreding kiest en toch nog je eindejaarspremie krijgt, want mij is het een raadsel zo. Mijn werkgever of interim zou ik uiteraard liefst nog niet contacteren.


Mvg,


Sara

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron
Berichten: 719

#2 , 07 nov 2012 14:07

Werk je met (korte) interimcontracten? Want dan bestaat de kans reëel dat je zelfs geen eindejaarspremie krijgt.

Saar_
Topic Starter
Berichten: 67

#3 , 07 nov 2012 16:51

Ik werk inderdaad met interimcontracten, maar dan wel meer dan een jaar. Vandaar ook de keuze voor een vaste job. Is er niet een verplichting voor een eindejaarspremie dan?

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 nov 2012 20:10

Ik werk inderdaad met interimcontracten, maar dan wel meer dan een jaar. Vandaar ook de keuze voor een vaste job. Is er niet een verplichting voor een eindejaarspremie dan?
het volstaat om 65 dagen te werken in de referteperiode van 1/7 tot 30/6 , ontslag geven heeft hierop geen invloed , dus voor hetgeen u na 1 juli dit jaar hebt gewerkt en minstens 65 dagen krijg je daar volgend jaar eindejaarspremie op , heb je ten minste 65 dagen gewerkt tot en met 30 juni dit jaar krijgt u in december eindejaarspremie van het sociaal fonds voor uitzendkrachten
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Loon”