Loonindexatie op startdag

boosty
Topic Starter
Berichten: 5

Loonindexatie op startdag

#1 , 31 okt 2012 10:22

Ik heb de volgende situatie:

De werknemer is meer dan 1 jaar in dienst bij zijn huidige werkgever. Het bedrijf valt onder PC218 dus hij heeft recht op een eindejaarspremie als hij op het moment van uitbetaling nog in dienst is.
Hij is aan het solliciteren voor een nieuwe functie en staat op het punt een nieuw contract te onderhandelen bij een bedrijf (ook PC218) in november.

Om de eindejaarspremie te verkrijgen wil hij het contract bij de vorige werkgever laten eindigen op 31 december. Echter op 1 januari is er ook een loonindexering bij PC218 gepland.

Als de startdatum van het nieuwe contract op 1 januari is, wordt deze indexering verkregen op het onderhandelde loon van november (en wordt er dus een hoger loon uitbetaald) of is dit onderhandelde loon inclusief de indexering van 1 januari (er vanuitgaande dat er in het contract niets staat over de loonindexering)?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 31 okt 2012 19:34

bestaat geen eenduidige rechtspraak over... kan alle kanten uitgaan.

boosty
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 05 nov 2012 08:47

Hmmm, raar wel. Lijkt me een veelvoorkomende situatie.

Iemand die misschien weet hoe grote HR firma's dat aanpakken?

Reclame

Xastheron
Berichten: 719

#4 , 06 nov 2012 12:41

Meenemen naar de onderhandelingstafel zou ik zeggen...

boosty
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 07 nov 2012 08:47

Dat komt natuurlijk wel heel geldgericht over, maar het is inderdaad te overwegen.
Alvast bedankt voor de tip en uitleg :)

Terug naar “Loon”