invaliditeit-belastingen??

patjevis
Topic Starter
Berichten: 1

invaliditeit-belastingen??

#1 , 25 okt 2012 10:59

hoi,
ik ben 66 procent invalide verklaard (al zon 15 jaar geleden).ik werk partime met goedkeuring van de adviserende geneesheer.daar men ziekte alsmaar verslechterd en ik meer andere symtonen bijkrijg zou het wel kunnen dat ik volledig stop met werken.mijn vraag is -als samenwonende krijg je nog 40 procent van je loon,maaaaar hoeveel procent belasting moet ik daar nog op betalen,of is die uitkering zo laag dat ik geen belasting meer hoef te betalen.er dringt zich een dure operatie op en ik zou graag men financieen weten natuirlijk.in het ziekenfonds konden ze me daar nie helpen.
dbv voor de antwoorden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 okt 2012 11:06

belasting betaal je op je totale inkomen. Als dat laag genoeg is, betaal je geen belastingen. Gezien je samenwonend bent, is de kans groot dat je getrouwd/wettelijk samenwonend bent en dus zal het inkomen van je partner ook meegerekend worden.

Reclame

Terug naar “Loon”