zelf ontslag nemen, recht op eindejaarspremie? (pc218)

zazabaron
Topic Starter
Berichten: 4

zelf ontslag nemen, recht op eindejaarspremie? (pc218)

#1 , 19 okt 2012 15:22

Hallo allemaal,

Ik werk in deze firma sinds 28 Nov 2011, en heb onlangs een ander job-aanbod gekregen.
Nu is mijn vraag wanneer ik best mijn ontslag zou geven aan mijn huidige werkgever, indien mogelijk zou ik ook graag mijn eindejaarspremie behouden.

Situatie is als volgt:

Paritair comité 218
Aangenomen op 28/11/11
Opzegperiode 6 weken (start de eerste maandag na opzeg)
Dagen niet opgenomen verlof: 4 dagen
Storting loon december + 13de maand: 10 dec

Op het internet vind ik allerlei beweringen terug, ondermeer dat ik 5 jaar anciënniteit moet hebben, maar ik weet niet of dit ook nog telt als ik gewoon in dienst ben op het moment dat de 13de maand betaald wordt (al dan niet tijdens opzegperiode)

Ik kan natuurlijk altijd mijn opzeg doen op 11dec, maar zou graag ten laatste op 1 januari bij mijn nieuwe werkgever beginnen.


Alvast bedankt voor de hulp! Alle tips zijn welkom

(edit: ik kan natuurlijk ook de vraag stellen aan Acerta, maar in hun web-form vragen ze ook de naam van mijn huidig bedrijf, en ik heb liever dat dit nog niet uitlekt voor ik men baas zelf aangesproken heb, ben liever voorzichtig)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 22 okt 2012 08:41

in principe moet je gewoon in dienst zijn.

Reclame

zazabaron
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 22 okt 2012 11:18

Ik ben zelf niet aangesloten bij een vakbond, nu is mss wel een goed moment om dat eens te doen.

@JPV bedoel je daarmee dat ik in principe er gewoon recht op heb, ook tijdens men opzegperiode (want dan ben ik toch nog gewoon in dienst?)
wat als ze dan besluiten om plots 3 weken later te betalen omdat ze weten dat ik weg ga

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 22 okt 2012 11:38

ze hebben het recht om uit te betalen op het einde van de maand tenzij er een datum vastligt in het arbeidsreglement.

En idd, je aansluiten bij een vakbond is een goed idee ;)

Terug naar “Loon”