Loonbeslag voor werk in Luxemburg

filouke79
Topic Starter
Berichten: 2

Loonbeslag voor werk in Luxemburg

#1 , 09 okt 2012 09:29

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag i.v.m. loonbeslag. Ik woon in de provincie Luxemburg maar dat is natuurlijk nog altijd België. Omdat ik dicht bij de grens woon van Groot-Hertogdom-Luxemburg zoek ik daar ook werk. Nu is mijn vraag of men ook loonbeslag kan uitoefenen als ik in Groot-Hertogdem-Luxemburg werk en daar een rekeningnummer heb. Dit vraag ik omdat ik door mijn ex een schuld heb bij de bank.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron
Berichten: 719

#2 , 09 okt 2012 10:04

In principe dien je als goede burger jouw buitenlandse inkomsten in België aan te geven zolang je in België woont (en daar belast wordt). Aangeven van buitenlandse rekeningen dient ook te gebeuren.
Gezien je dit allemaal dan (weerom: als goede burger) aangeeft, kan men dit opsporen en er beslag op leggen. Gezien de eiser een financiële instelling is, zou ik er zeker niet op hopen dat je er op deze manier onderuit komt, want ze kennen beter dan wie anders hoe ze de informatie (op een correcte manier) kunnen opzoeken...

Reclame

Terug naar “Loon”