Functiewijziging na zwangerschapsverlof

noworkforme
Topic Starter
Berichten: 2

Functiewijziging na zwangerschapsverlof

#1 , 14 sep 2012 09:42

Hallo,
Ik heb net 3 maanden zwangerschapsverlof en 1 maand ouderschapsverlof achter de rug. Nu verneem ik dat ze me van een commerciële job naar een administratieve job gaan veranderen.
(tegen mijn zin)
Hebben ze het recht om me van functie te veranderen en mogen ze zelfs loon intrekken gezien de lagere functie?
En hoe zit het dan met alle premies die ik kreeg m.b.t resultaten die ik nu niet meer zal behalen.
Mogen ze dat allemaal zomaar intrekken?

Bedankt voor jullie hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 sep 2012 10:24

Zij kunnne dit niet eenzijdig veranderen. Ofwel ga je ermee akkoord (eventueel na onderhandelingen), ofwel ga je er niet mee akkoord en zullen ze je moeten ontslaan indien ze je geen commerciële job meer willen laten uitvoeren.

Indien ze je een andere job geven moet je die wél uitvoeren, maar protesteren en indien nodig de eenzijdige verandering van de arbeidsovereenkomst claimen.

Ben je nog maar recent (<1 maand) met je ouderschapsverlof gestopt?

noworkforme
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 18 sep 2012 20:28

Bedankt voor het antwoord. Ondertussen 2 dagen om exact te zijn. Ik heb beslist om de nieuwe functie te aanvaarden, maar wil absoluut niet in loon zakken. Ze hebben het daar momenteel niet over gehad, maar heb schrik dat ze daar later mee afkomen...

Reclame

Terug naar “Loon”