Fouten in contract.

Fore
Topic Starter
Berichten: 1298

Fouten in contract.

#1 , 29 aug 2012 19:33

Ik doe momenteel vakantie werk in een bedrijf. Dit gebeurd via een interimkantoor en via weekcontracten. Nu staat er in het weekcontract een fout. In mij contract staat dat ik een administratief bediende ben, terwijl ik arbeider ben. Waarschijnlijk is er een fout gebeurd omdat normaal arbeiders in 2 ploegen (of vaste nacht) werken en (95%) van de jobstudenten die in dagpost werken ook bedienden zijn.
Maar nu blijkt ook mijn loon niet correct te zijn en werd ik teveel betaald. (+/- 10 cent per uur)

Kan het interim dit terugvorderen?
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron
Berichten: 719

#2 , 30 aug 2012 08:33

In principe kunnen zij dit terugvorderen. Mogelijk wordt dit op jouw volgende uitbetaling ingetrokken (je wordt waarschijnlijk wekelijks uitbetaald?). Als ze het zelf niet onmiddellijk zien, dan zullen ze er waarschijnlijk achter komen wanneer je de andere fout meldt.
Het niet-correct zijn van het uurloon: waar vergelijk je mee? Want wat er in een advertentie staat vs wat er uitbetaald wordt is niet vergelijkbaar. Mogelijk heb je recht op die 10 cent per uur omdat je van bepaalde anciënniteit geniet of iets dergelijks... Toen ikzelf nog vakantiewerk deed voor een grootwarenhuis, was mijn uurloon bvb deels afhankelijk van mijn leeftijd.

Fore
Topic Starter
Berichten: 1298

#3 , 30 aug 2012 14:56

ik heb enkele dagen er gewerkt in het normale ploegensysteem begin van de zomer, momenteel werk ik op een andere afdeling en op mijn diploma (A1, mogelijk zit daar wel het verschil).
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 31 aug 2012 08:13

als je contract 10 cent hoger is dan een ander contract, kan men dit niet zomaar terugvorderen. Je hebt immers een contract en het interimkantoor moet dit naleven. 10 cent verschil is niet zodanig dat je kon vermoeden dat het een fout betrof. moest het nu 100 euro/uur zijn, zou dat wat anders zijn.

Terug naar “Loon”