wedde tijdens opzeg ?

shyll
Topic Starter
Berichten: 9
Locatie: Tienen / Belgium
Contacteer: Website

wedde tijdens opzeg ?

#1 , 28 aug 2012 18:12

Mijn dochter heeft ontslag genomen bij haar vorige werkgever en heeft vervolgens tijdens de wettelijk voorziene 2 weken durende opzeg gewerkt.
Zij heeft voor deze 2 weken geen loon ontvangen en de vakbond zegt dat de werkgever die ook niet moet betalen omdat zij zelf ontslag genomen heeft !
Klopt dit aub ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron
Berichten: 719

#2 , 29 aug 2012 09:41

Wat staat er op papier? Normaal gezien loopt de opzeg vanaf begin volgende maand (dus als ik vandaag opzeg, en het wordt aanvaard, dan loopt deze vanaf 01/09). Hierna werkt je de opzegperiode uit. Na deze opzegperiode pak je jouw boeltje en ben je weg. Voor elke gepresteerde dag dien je ook uitbetaald te worden. Bijna elke manier om dit te omzeilen is illegaal tenzij het om minnelijke schikking gaat of ontslag omwille van dwingende redenen...

Moraelin
Berichten: 319

#3 , 30 aug 2012 10:52

Komt dat antwoord van de vakbond ? Amai.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 30 aug 2012 12:05

Het zou me sterk verbazen da tde vakbond zoiets zegt. Werkgever moet haar natuurlijk betalen als ze dat werk gepresteerd heeft.

Wel opmerken dat de opzegtermijn wettelijk gepresteerd moet zijn, zoniet kan er een tegenvordering bestaan van de werkgever die het nut kan ontnemen om je loon te vragen.

Terug naar “Loon”