Jobstudent op Interim: Ziekte + loon niet betaald

EllaP
Topic Starter
Berichten: 1

Jobstudent op Interim: Ziekte + loon niet betaald

#1 , 14 aug 2012 18:22

Hallo,

Ik ben een jobstudent en heb ondertussen voor dit jaar al 50 dagen via interim, allemaal bij het zelfde interim kantoor.

Ik ben wel 1 week ziek gevallen ( ziektebriefje binnen gedaan ) tijden mijn werk. Eerst kreeg ik te horen dat als ik 30 dagen anciënniteit had bij het kantoor, ik recht had op uitbetaling van die week dat ik ziek was. En aangezien ik aan die 30 dagen kwam zou ik dan ook betaald worden voor die week dat ik ziek was, maar de week later werd er mij verteld dat ik toch geen recht had op die uitbetaling omdat ik als student aan de slag was. Nu zou ik graag weten hoe het juist zit hiermee.

Verder heb ik al twee weken gedaan met werken, maar mijn loon voor die laatste week heb ik nog altijd niet ontvangen. Wat ze daarop te vertellen hadden was dat er voor de laatste week dat ik gewerkt had geen contract was opgesteld en dat ze mij daarom niet uitbetalen. Het is zo dat ik al die tijd dat ik werkte, er 1 keer per week iemand van de interim naar het werk kwam om iedereen hun contracten te laten tekenen. Die laatste week dat ik daar werkte was de persoon die de contracten laat tekenen er niet. En de week daarop werkte ik daar niet meer.
Wat kan ik doen om mijn loon nog te eisen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 16 aug 2012 08:38

“Art.52.§ 1. In geval van arbeidsongeschiktheid wegens ziekte...heeft de werkman ten laste van zijn werkgever recht op zijn normaal loon gedurende een periode van zeven dagen...Het recht op loon gaat in wanneer de werkman zonder onderbreking gedurende ten minste één maand in dienst van dezelfde onderneming is gebleven.”(3 juli 1978 Arbeidsovereenkomstenwet).

Onderzoek of uw tewerkstelling ‘zonder onderbreking’ was.

“Art.20.De gebruiker en de uitzendkracht worden beschouwd als verbonden door een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd wanneer :1° de gebruiker doorgaat met de tewerkstelling van een uitzendkracht terwijl het uitzendbureau hem kennis heeft gegeven van zijn beslissing die werknemer terug te trekken...”(24 JULI 1987. - Wet betreffende de tijdelijke arbeid, de uitzendarbeid en het ter beschikking stellen van werknemers ten behoeve van gebruikers).

Indien het uitzendbureau de gebruiker geen kennis gaf van zijn beslissing die werknemer terug te trekken,dan kan deze geacht worden niet terug getrokken te zijn.

Maak de zaak zo nodig over aan uw vakbond of aan de Inspectie Sociale Wetten: http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=6552" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Loon”