Hallo,
Ik ben een jobstudent en heb ondertussen voor dit jaar al 50 dagen via interim, allemaal bij het zelfde interim kantoor.
Ik ben wel 1 week ziek gevallen ( ziektebriefje binnen gedaan ) tijden mijn werk. Eerst kreeg ik te horen dat als ik 30 dagen anciënniteit had bij het kantoor, ik recht had op uitbetaling van die week dat ik ziek was. En aangezien ik aan die 30 dagen kwam zou ik dan ook betaald worden voor die week dat ik ziek was, maar de week later werd er mij verteld dat ik toch geen recht had op die uitbetaling omdat ik als student aan de slag was. Nu zou ik graag weten hoe het juist zit hiermee.
Verder heb ik al twee weken gedaan met werken, maar mijn loon voor die laatste week heb ik nog altijd niet ontvangen. Wat ze daarop te vertellen hadden was dat er voor de laatste week dat ik gewerkt had geen contract was opgesteld en dat ze mij daarom niet uitbetalen. Het is zo dat ik al die tijd dat ik werkte, er 1 keer per week iemand van de interim naar het werk kwam om iedereen hun contracten te laten tekenen. Die laatste week dat ik daar werkte was de persoon die de contracten laat tekenen er niet. En de week daarop werkte ik daar niet meer.
Wat kan ik doen om mijn loon nog te eisen?