te weinig loon gekregen

elsjepelsje
Topic Starter
Berichten: 65

te weinig loon gekregen

#1 , 08 aug 2012 20:03

Ik keek vandaag op mijn rekening en wat zie ik...190 euro minder loon dan anders...gebeld naar personeelsdienst en blijkbaar hebben ze mijn gewaarborgd loon bij ziekte niet uitbetaald door een fout in de computer...Ze zeiden dat ze dit volgende maand gingen recht zetten. Ik ga hier niet met akkoord. Ik sta er alleen voor en heb dit geld dus echt wel nodig voor mijn huur en vaste kosten...en zonder die 190 euro zit ik niet eens aan een leefloon! nu is mijn vraag: ik kan toch eisen dat ze dit onmiddellijk recht zetten? of kan ik hiermee naar de vakbond?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron
Berichten: 719

#2 , 09 aug 2012 08:12

Vraag anders of ze jou een voorschot op jouw volgend maandloon kunnen geven? En probeer ook een kleine financiële reserve aan te leggen zodat je dergelijke tegenslagen kan overbruggen. Stel dat je volgende maand niet betaald wordt (ontslag bvb), dan had het probleem nog een heel stuk groter geweest...

elsjepelsje
Topic Starter
Berichten: 65

#3 , 09 aug 2012 22:20

is niet zo makkelijk om een reserve aan te leggen als je maar een loon hebt van 1200 euro, een kind hebt en geen alimentatie krijgt, én een pacht moet betalen van 500 euro....:-)

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 15 aug 2012 22:17

ze moeten je loon effectief uitbetalen en dat niet de volgende maand. Je kan dus aan je werkgever de volledige én onmiddellijke uitbetaling eisen, eventueel via inspectie.

Terug naar “Loon”