Loon nog steeds niet uitbetaald

EV28
Topic Starter
Berichten: 2

Loon nog steeds niet uitbetaald

#1 , 05 aug 2012 14:57

Na in mei 1 maand gewerkt te hebben als bediende is mijn loon nog steeds niet uitbetaald.
Tijdens die eerste maand proef dus ben ik erachter gekomen dat er een vonnis is uitgesproken, dit heb ik in het staatsblad gevonden, 24 september volgt de uitspraak, tot dan heeft hij uitstel van betaling en bescherming tegen zijn schuldeisers.
Ook is dit vonnis de 23ste april uitgesproken, dat is de periode wanneer hij me heeft aangenomen! Kan dat wel dat iemand die zoveel schulden heeft nog iemand in dienst kan nemen? Dit had hij misschien kunnen vermelden vind ik dan.. Dat ik tenminste wist waar ik stond, nu ben ik gewoon aan het lijntje gehouden en zit ik met dergelijke problemen.

Ook is de dimona-aangifte pas gebeurd rond de periode van het indienen van mijn ontslag(eind mei), dit is toch echt niet correct?
Waar kan ik dergelijk papier opvragen voor de datum van inschrijving van de dimona-aangifte? Wat dit is volgens mij toch al een zware fout?
Ook heeft hij mijn aangetekende ontslagbrief niet afgehaald.. Ik heb gehoord dat ik deze kan gebruiken als bewijsstukken dat hij in de fout is gegaan, klopt dat?
Ik heb zelf alles met het sociale secretariaat moeten regelen toen ik er nog werkte, ze belden me zelf op omwille van de gebrekkige informatie die mijn werkgever toen had doorgegeven.

Nu is mijn vraag wat ik hiermee moet doen, welke zijn de juiste stappen die ik kan ondernemen om mijn loon, vakantiegeld en verplaatsingskosten te krijgen die mij toehoren?

Ik heb hem vaak genoeg gebeld, heeft me elke keer weer een ander leugen verteld en sta nu met mijn rug tegen de muur.. het is genoeg geweest!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 aug 2012 18:24

Na dit te lezen heeft je werkgever een gerechtelijke reorganisatie aangevraagd en is dit hem toegestaan en ook opschorting van betalingen, het beheer is nu in handen van een gedelegeerd rechter.
Ik raad je aan om naar je vakbond te gaan omdat zij die zaak kunnen opvolgen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

EV28
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 05 aug 2012 20:52

Ik ben niet bij een vakbond, maar kan ik dit ook zelf opvolgen?
Zoals bijvoorbeeld een aangetekend verzenden van een brief van ingebrekestelling naar de aangestelde rechter?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 aug 2012 07:26

Dit kan je, en liefst zo snel mogelijk.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Loon”