recup feestdag gepland maar ziek geworden

ellestbelle
Topic Starter
Berichten: 4

recup feestdag gepland maar ziek geworden

#1 , 22 jun 2012 13:55

Kan iemand me helpen?
Indien iemand tewerkgesteld is in een variabel uurrooster,4/5 werkt en een feestdag gepresteerd(pc330) heeft, kan de werkgever zijn recuperatie feestdag dan inplannen wanneer het de werkgever uitkomt?En indien de werknemer ziek valt vóór de aanvang van die werkweek,vervalt die recup feestdag dan?Of kan de werknemer die later recupereren?
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 jun 2012 11:30

Voor wettelijk verlof is het op dit moment nog zo dat dit vervalt als je VOOR dat verlof ziek valt, niet als je TIJDENS dat verlof ziek valt. Of dit voor een recup feestdag echter ook het geval is, weet ik niet.

Wat het "inplannen als de wergever het goed uitkomt" betreft: bij ons op het werk worden die dagen ook vast ingepland door onze werkgever. Deze worden meestal als brugdag ingepland. Als compensatie krijgen we twee extra verlofdagen per jaar bij (ook vast ingepland door de werkgever). Aangezien we een groot bedrijf met een vakbond zijn en hier niet tegen geprotesteerd wordt, ga ik er van uit dat dit mag? Maar zeker ben ik niet. Mogelijk wordt er niet geprotesteerd door die twee extra dagen die we krijgen. Geen idee...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Loon”