Km vergoeding veranderen naar voordeel internet

matrix79
Topic Starter
Berichten: 17

Km vergoeding veranderen naar voordeel internet

#1 , 03 mei 2012 09:59

Jaren geleden kreeg ik van mijn vorige personeelschef een soort van voordeel per maand, ik mocht iedere maand tss de 50 en 60 euro invullen als zijnde KM vergoeding.
Nu hebben we een nieuwe personeelschef en die zou me dit willen afnemen en me in plaats daarvan een voordeel geven van 50 euro per maand voor mijn internet. Nu moet je weten dat mijn echtgenote zelfstandig is en dat we zelf ons internet al voor een groot deel kunnen aftrekken van de belastingen. Dit wil dus zeggen dat ik netto er bijna niets aan zal overhouden! Wat kan ik hier aan doen? Een alternatief kan/wil mijn werkgever niet geven. Die 50 euro gewoon bovenop mijn loon zetten wil hij niet! Sta ik met mijn rug tegen de muur of kan ik hier iets aan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 mei 2012 11:31

je wil dus protesteren tegen het feit dat je een illegaal voordeel afgenomen wordt? Ik denk dat je, gezien de illegaliteit van je KM-vergoeding effectief met je rug tegen de muur staat, tenzij je effectief die kilometers kan bewijzen.

matrix79
Topic Starter
Berichten: 17

#3 , 03 mei 2012 11:41

Ik heb het inderdaad nooit een deftige oplossing gevonden, maar dit werd me voorgesteld door mijn werkgever... Dit was toen blijkbaar de enige manier om een vorm van opslag te krijgen! Deze KM vergoeding stond wel vermeld op mijn loonbrief. Volgens u kan ik hier niet veel tegen beginnen? Ik wil natuurlijk geen probleem op het werk, ik wil gewoon via dit forum mijn opties overwegen :)

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 03 mei 2012 12:30

je kan het altijd aangeven aan de sociale inspectie, maar verschiet dan niet van de problemen die je met de fiscus, rsz én je werkgever krijgt ;).

klungel

#5 , 03 mei 2012 12:53

je wil dus protesteren tegen het feit dat je een illegaal voordeel afgenomen wordt? Ik denk dat je,
dan is het illigale niet het bedongen loonvoordeel op zich maar de belasting/rsz-ontduiking , indien de fiscus er een probleem over maakt zal niet het beding nietig zijn enkel zal er een rechtzetting moeten gebeuren en hier staan redelijk zware boetes op(tot 6000€ per werknemer) alsook de werknemer zal zijn duit in het zakje mogen doen rsz + belastingen .
dat men dit wil vermijden is begrijpelijk . de vraag is dan hier , hoe men die internetvergoeding gaat aangeven

alles hangt af of zij die onkostenvergoeding kunnen verantwoorden of niet en kunnen zij dit verantwoorden dan is het een vergoeding die tegenover gemaakte onkosten moet staan en dat is geen loonvoordeel

matrix79
Topic Starter
Berichten: 17

#6 , 03 mei 2012 13:23

Die internet verbinding is in ieder geval via de officiële weg, dit noemt "Telenet Incentive Plan" werkgever komt tussen in mijn factuur, ze zouden daar 50 euro voor eigen rekening nemen.
zoals ik hier lees zou ik hier best mee akkoord gaan zeker om verdere problemen te vermijden? Nogmaals ik heb zelf nooit gekozen om die KM vergoeding te gaan gebruiken... mijn oude personeelschef had dit gedaan :(

Terug naar “Loon”