Te lage functiecategorie

paula2303
Topic Starter
Berichten: 19

Te lage functiecategorie

#1 , 01 mei 2012 01:33

Ik heb zes jaar gewerkt in de horeca,ben begonnen in functiecategorie 3,afwas,keukenhulp en opgeklommen tot zelfstandig kok.Normaal zou ik die drie laatste jaren in categorie 8 moeten hebben gestaan.Ik had dit natuurlijk al een tijdje gezien maar durfde niets zeggen omdat ik voor mijn job vreesde.Ik ben dan toch een aantal weken terug naar het acv gestapt voor meer info,daar zeiden ze dat ik dit met mijn baas moest bespreken.Ik heb dan mijn moed bijeengeraapt en hem hierover aangesproken.Dit viel niet in goede aarde,met gevolg dat ik vorige week op staande voet ontslaan ben.Mijn vraag is nu of ik het gemiste loon waar ik in die jaren recht op,had kan terugvorderen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
klungel

#2 , 01 mei 2012 03:54

normaal gezien dien je hiervoor klacht neer te leggen bij de inspectie van de sociale wetten maar aangezien allicht de reden (zoals jij het hier voorstelt) voor het ontslag om dringende reden met redelijk veel kans niet zal aanvaard worden kan je het misschien beter het aan uw vakbond overlaten en het mee voorleggen op de arbeidsrechtbank

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 01 mei 2012 13:12

ik ben niet zeker dat de OP met "op staande voet" bedoelt dat het om een dringende reden is.

Paula,

ben je ontslaan om dringende redenen of ben je gewoon "plots" ontslagen en zal de werkgever een verbreking uitbetalen?

Als je kan bewijzen kok geweest te zijn gedurende al die jaren, kan je in principe tot 5 jaar terug je loonverschil opeisen. contacteer hiervoor het ACV.

Reclame

paula2303
Topic Starter
Berichten: 19

#4 , 01 mei 2012 21:12

ik ben niet zeker dat de OP met "op staande voet" bedoelt dat het om een dringende reden is.

Paula,

ben je ontslaan om dringende redenen of ben je gewoon "plots" ontslagen en zal de werkgever een verbreking uitbetalen?

Als je kan bewijzen kok geweest te zijn gedurende al die jaren, kan je in principe tot 5 jaar terug je loonverschil opeisen. contacteer hiervoor het ACV.
Ik heb geen ontslag om dringende redenen gekregen,heb tot nu toe nog helemaal geen reden gekregen.Moet mijn C4 nog krijgen

Terug naar “Loon”