vakantiegeld na interim periode

graziella83
Topic Starter
Berichten: 14

vakantiegeld na interim periode

#1 , 24 apr 2012 12:03

Beste,

eind jan 2011 ben ik als interim (bediende) beginnen werken op mijn huidig werk. Op 20/06 werd ik vast in dienst genomen.
Maar hoe zit het nu met vakantiegeld voor 2012? Ik weet dat in mei ons vakantiegeld wordt uitbetaald wordt er op dat bedrag het geen ik van interim heb ontvangen afgetrokken? Of wordt dit afgetrokken van mijn maandloon van de maand juli als ons bedrijf 3weken sluit?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
moekske
Berichten: 25

#2 , 24 mei 2012 08:49

Beste,

Normaal gezien wordt het vakantiegeld dat je hebt gekregen van het interimkantoor in 2011 (vakantiegeld voor 2012) idd verrekend met je werkgever. De meest voorkomende manier van werken is dat het bedrijf waar je nu vast in dienst bent dit verrekend in de maand waarin je je hoofdvakantie neemt: in jou geval dus de 3 weken dat het bedrijf sluit. Dat zal er dus op neerkomen dat in die maand je loon een stuk lager zal liggen dan tijdens andere maanden. De werkgever kan er echter ook voor kiezen in overleg met de werknemer, om dit in schijven te verrekenen. Bv iedere maand een beetje minder loon geven, zodat je tijdens je vakantieperiode niet opeens een zeer laag maandloon hebt. Mss is het het best dat je even langs personeelszaken gaat en even vraagt hoe zij het in het algemeen verrekenen?

Reclame

Terug naar “Loon”