opslag + meer verlof !

vanhael
Topic Starter
Berichten: 14

opslag + meer verlof !

#1 , 10 apr 2012 12:38

Ik werk nu reeds 14 jaar als bediende op een welbepaald kantoor. Al die jaren heb ik slechts 20 dagen verlof.

Voor mijzelf heb ik nu uitgemaakt dat ik er 35 wil per jaar.

Kan mijn baas mij dit toestaan ?

dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
klungel

#2 , 10 apr 2012 12:48

kb 30/3/1967
art 35§ 2. De wettelijke vakantie mag geen vier weken overstijgen.


het kan perfect met (onbetaalde)gewettigde afwezigheid mits akkoord van je werkgever

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 10 apr 2012 19:15

Het kan natuurlijk ook met betaalde gewettigde afwezigheid :)

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 apr 2012 13:04

Ik werk nu reeds 14 jaar als bediende op een welbepaald kantoor. Al die jaren heb ik slechts 20 dagen verlof.

Voor mijzelf heb ik nu uitgemaakt dat ik er 35 wil per jaar.

Kan mijn baas mij dit toestaan ?

dank
Stel uw baas voor om het systeem van "arbeidsduurverminderingsdagen" in te voeren: een werkweek van 40 uur in plaats van 37/38, maar in de plaats extra verlofdagen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Edris
Berichten: 28
Locatie: Beringen

#5 , 10 mei 2012 23:21

mijn moeder krijgt verlofdagen bij als bediende door anciënniteit en zit nu aan de 34 dagen per jaar.

eylis
Berichten: 8840

#6 , 11 mei 2012 09:02

precies, ik schrik een beetje van het wetsartikel van klungel. In veel bedrijven (en dus ook waar ik werk) krijg je er vanaf een bepaalde leeftijd "leeftijdsdagen" bij. aan het einde van je carriere zit je over de maand hoor.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 11 mei 2012 10:57

wettelijke vakantie = de vakantie door de wetgever "gegeven". Bijkomende vakantie kan natuurlijk altijd, maar staat daar los van.

Die wetgeving is bedoelt om te verhinderen dat mensen die bvb een voltijdse + 16u/week in het weekend werken, recht zouden kunnen openen op zo'n 6 weken wettelijk verlof bij hun volgende baas (mochten ze het jaar erna elders werken).

Terug naar “Loon”