VERKEERDE LOONCATEGORIE PC 226

bieke2011
Topic Starter
Berichten: 16

VERKEERDE LOONCATEGORIE PC 226

#1 , 01 apr 2012 18:08

Goede middag,

Ik zit al meer dan 20 jaar in PC 226. Eerst heb ik 11 jaar bij een rederij gewerkt waar ik in looncategorie 5 zat.
Daar heb ik mijn ontslag gekregen. Daarna heb ik enkele jaren gewerkt in looncategorie 4 voor de overeenstemmende functie.
Nu werk ik reeds 6 jaar bij een andere firma ook in PC 226. Ik voer de taak uit die overeenkomt met looncategorie 4, maar op mijn individueel jaaroverzicht krijg ik een andere functiebenaming en sta ik in looncategorie 3.
In mijn contract staat als functiebenaming enkel bediende, maar ik doe de job van iemand in looncategorie 4.
In het begin dat ik daar werkte heb ik ze daar over aangesproken, ze gingen dat eens bezien...
Nu werk ik daar al 6 jaar en word ik reeds 6 jaar aan een lagere looncategorie uitbetaald.
Mijn vraag: hoe wordt de ancienniteit berekend in de loonbarema's? In de 6 jaar is mijn loon niet gestegen, enkel indexaanpassingen. Ik veronderstel dat ze me gewoon op '0' ancienniteit hebben gezet. Kan dit? Qua verlof krijg ik wel de ancienniteitsdagen. Kunnen ze me gewoon jaren in een lagere looncategorie zetten en is dat terugvorderbaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 apr 2012 22:05

ancienniteit is (meestal, behalve indien de sector anders bepaalt) niet over te nemen. Men kan je bepaalde gunsten toestaan zonder de volledige ancienniteitsvoordelen te hoeven toe te kennen indien men je géén ancienniteit wenst te geven.

Ivm je looncategorie: indien deze sectoraal bepaald is, kan je indien je kan bewijzen dat je de job doet van iemand in looncategorie 4, deze opeisen, eventueel via inspectie.

Reclame

Terug naar “Loon”