Kosten eigen aan werkgever - gebruik privé wagen

Choucky
Topic Starter
Berichten: 3

Kosten eigen aan werkgever - gebruik privé wagen

#1 , 03 feb 2012 16:47

Hallo,

Kan iemand me verder helpen.


Ik heb een job aanvaard voor een Engelse firma, met en tewerkstelling en kantoor hier in België.

Het is een job waar ik als consultant op regelmatige basis naar mijn klant, leveranciers en zusterfirma's zal moeten reizen, soms ook in Nederland en Frankrijk.
Ik krijg hiervoor geen bedrijfswagen, maar moet mijn eigen wagen gebruiken.

Nu staat er in de overeenkomst gewoon vermelding van een jaarlijkse tegemoetkoming van 5000 € - wel te verstaan bruto als ik het zo lees.


Ik weet dat je een vaste maandelijks forfait kan krijgen voor " terugbetaling kosten eigen aan de werkgever voor gebruik van privé wagen".
Hierover heb ik de info gevonden over maximum bedrag, kilometers ed.
Ik wil dit echter in mijn contract laten opnemen, om zeker te zijn dat die 5000 € een netto bedrag is.
Ik vind helaas nergens info over een artiekel of tekst naar dewelke je moet refereren om dit te laten omschrijven in je contract.


Wie kan mij hierbij helpen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 feb 2012 17:42

kan je gewoon zo laten opnemen zoals je het schrijft. je moet het natuurlijk achteraf wel kunnen bewijzen (bijhouden kilometers/onkosten)

Reclame

Terug naar “Loon”