Wat hou ik netto ongeveer over - vraag ivm voorstel

ROSSO
Topic Starter
Berichten: 4

Wat hou ik netto ongeveer over - vraag ivm voorstel

#1 , 03 feb 2012 14:42

Ik heb een voorstel om parttime (24u) als secretaresse te gaan werken

Ik zou 1400 eur bruto pr maand verdienen + verhoogd woon/werkverkeer a 0.33 eur/km. + maaltijdcheques a 6 eur.

Wat hou je ongeveer over aan 1400 eur bruto (ben gehuwd en partner heeft ook een inkomen)

Ik heb zelf al de berekening gemaakt ivm woon/werkverkeer en dit komt op een 275 EUR per maand. Is dit dan netto ?
En wordt je hier nadien op belast (belastingsaangifte?)

De maaltijdcheques is per gewerkte dag veronderstel ik (is eerste maal dat ik deze zou ontvangen)

Alvast dank voor de hulp !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#2 , 03 feb 2012 16:52


Wat hou je ongeveer over aan 1400 eur bruto (ben gehuwd en partner heeft ook een inkomen)
heb je hier geen recht op ?
http://www.rva.be/frames/frameset.aspx? ... anguage=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Welke zijn de voorwaarden om recht te hebben op de inkomensgarantie-uitkering?
het loon van uw deeltijdse betrekking voor die maand lager is dan 1.528,84 euro

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 03 feb 2012 17:44

Ik heb een voorstel om parttime (24u) als secretaresse te gaan werken

Ik zou 1400 eur bruto pr maand verdienen + verhoogd woon/werkverkeer a 0.33 eur/km. + maaltijdcheques a 6 eur.

Wat hou je ongeveer over aan 1400 eur bruto (ben gehuwd en partner heeft ook een inkomen)

Ik heb zelf al de berekening gemaakt ivm woon/werkverkeer en dit komt op een 275 EUR per maand. Is dit dan netto ?
En wordt je hier nadien op belast (belastingsaangifte?)

De maaltijdcheques is per gewerkte dag veronderstel ik (is eerste maal dat ik deze zou ontvangen)

Alvast dank voor de hulp !
even de aftrek van maaltijdcheques buiten beschouwing, is 1400 euro bruto gelijk aan 1056,37 (24/38e tewerkstelling).

Die 275 euro per maand is netto, maar word je daarna wel op belast, met vrijstelling van 350 euro per jaar. Ben je zeker dat die 0.33 euro/km het bedrag is voor woon/werkverkeer en niet enkel voor werk/werkverkeer?

Reclame

tradie
Berichten: 5

#4 , 06 feb 2012 21:50

0,33 woon werk is volgens mij niet mogelijk, 0,15 is het volgens mij.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 feb 2012 11:27

Ja, die 0,33 € lijkt me ruim veel, hoor. Ikzelf krijg een kleine 4 € per dag (afstand woon-werk is 37 km). 0,33 is ongeveer het tarief voor als je dienstverplaatsingen maakt met de eigen wagen, denk ik. Maar niet voor woon-werk-verkeer.

Wat het loon betreft: kleine berekening:
Brutoloon 1.400,00 €
- RSZ -182,98 €
= Belastbaar loon 1.217,02 €
- Bedrijfsvoorheffing -180,00 € (ongeveer)
= Nettoloon 1.037,02 €

Vergoeding woon-werk verkeer en aftrek eigen bijdrage maaltijdcheques is hier niet in berekend. Reken dus op een goeie 1000 € netto (waarschijnlijk iets meer).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 07 feb 2012 11:30

0,33 woon werk is volgens mij niet mogelijk, 0,15 is het volgens mij.
0.33 is wettelijk mogelijk, maar niet gebruikelijk.

xena

#7 , 07 feb 2012 14:57

0,33 woon werk is volgens mij niet mogelijk, 0,15 is het volgens mij.
0.33 is wettelijk mogelijk, maar niet gebruikelijk.
men mag zelfs 10€ de km geven de vraag is of men dit bij de fiscus/rsz niet gaan aanzien als een beloning ipv vergoeding die 0.33 is slechts een richtlijn voor gereden km ter uitvoering van de arbeidsovereenkomst woon werkverkeer is dat niet dus weinig waarschijnlijk dat ze dit aanvaarden

Terug naar “Loon”