Juist beginnen werken en loon nog niet uitbetaald!

zianni
Topic Starter
Berichten: 7

Juist beginnen werken en loon nog niet uitbetaald!

#1 , 19 jan 2012 14:56

Beste,

Ik hoop dat ik hier al wat meer info kan verkrijgen.

Ik ben namelijk half November part-time beginnen werken bij mijn nieuwe werkgever.
Mijn contract is pas ingegaan op 1 december met een proefperiode van 1 maand.
Extra voordelen die ik er normaal van 1 December moest bijgekregen hebben zijn : Tankkaart, GSM, Laptop & firmawagen.

Ik heb tot op heden nog geen loon of andere voordelen (hierboven opgenoemd ) mogen ontvangen.
Enkel de tankkaart werkte voor 2 weken en deze werkt sinds een volle maand al niet meer...

Mijn baas vertelde mij dat hij voor de 2weken dat ik in November had gewerkt geld in het zwart ging krijgen en dat heb ik ook nog niet mogen ontvangen, maar daar kan ik waarschijnlijk niets tegen inbrengen.

Ik heb hem reeds meerdere malen hierover aangesproken telkens zonder succes, er worden beloftes gemaakt die worden telkens verschoven of niet nagekomen...

Ik weet niet goed wat te doen?! De job doe ik super graag, maar sta met mijn rug tegen de muur!

Als er mij iemand zou kunnen vertellen wat ik het beste doe zou dat mij al veel vooruit helpen!

Alvast bedankt!

Grts

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

xena

#3 , 20 jan 2012 01:37

2 weken in het zwart ? dan zit je wel mee een gat in uw loopbaan die voor serieuze bijkomende problemen kan zorgen bovenop gepakt worden voor zwartwerk .

ofwel laat je uw vakbond een schrijven richten tot je werkgever ofwel leg je klacht neer bij de inspectie van de sociale wetten er is dan wel behoorlijk risico dat je ontslagen wordt . dat risico moet je dan maar afwegen met een loopbaan starten bij een werkgever die van meet af aan geen loon betaald

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 20 jan 2012 08:01

Die 2 weken "gat" kan geen serieuze bijkomende problemen zorgen (als het beperkt was tot 2 weken). Zwartwerk op zich natuurlijk wél.

Beste wat je natuurlijk kan doen is de vakbond inlichten. Het gaat duidelijk om iemand die de regeltjes niet wil volgen en dus ook geen probleem zal hebben om je te dumpen als het hem goed uitkomt.

zianni
Topic Starter
Berichten: 7

#5 , 20 jan 2012 13:20

Ik had reeds een part-time job in de namiddag, Hetgeen waar ik over spreek is een job die ik er bij heb gepakt in de voormiddag.

Ik heb eerst 2 weken al gewerkt voor hem voor het contract pas inging... hadden dit onderling afgesproken. Het "zwart werk" gaat toch geen gat veroorzaken dan?

Ik zal mijn situatie Maandag bij de vakbond gaan uitleggen eens zien wat zij me vertellen.

Thanks everyone!

Grts

Terug naar “Loon”