Nog recht op verlofdagen na langdurige ziekte ?

aponi
Topic Starter
Berichten: 3

Nog recht op verlofdagen na langdurige ziekte ?

#1 , 15 dec 2011 14:47

Mijn man is in dienst als bediende.
7 februari 2010 is hij ziek geworden (zware operatie) en is dit momenteel nog steeds.
hij heeft sindsdien dus niet meer gewerkt.
is het zo dat hij tegen het einde van dit jaar, de opgebouwde verlofdagen van vorige
jaar door de werkgever uitbetaald dient te krijgen ?
ik kom er niet aan uit of de ziekte tijdens het eerste jaar gelijk is voor de opbouw
van het aantal verlofdagen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fendtje
Berichten: 232
Locatie: burcht

#2 , 16 dec 2011 11:39

als al sinds februari ziek. oei blijkbaar al ziek sinds 2010
en nog niks gekregen van ziekenfonds om in te vullen wanneer verlof wordt opgenomen voor dit jaar ?
direct contact opnemen met ziekenfonds.
zoals het er nu voorstaat wordt er normaal voor de rest van dit jaar geen ziekengeld meer betaald ( verlof opname)
betaalt het ziekenfonds voor de rest van dit jaar , gaan ze het volgend jaar terugvorderen.
vind het heel raar dat u niks ingevuld of ontvangen zou hebben.

succes

aponi
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 16 dec 2011 13:33

jawel, vorig jaar gekregen en ingevuld toen was het gemakkelijker want mijn man was in 2009 arbeider dus het vakantiegeld door de vakantiekas uitbetaald en verekend met het ziekenfonds in de maand december 2010. Maar 1 januari 2010 heeft hij bediendecontract gekregen. Mei 2011 hebben we het gewone (dubbel) vakantiegeld uitbetaald gekregen. Dit hebben we ook ingevuld op de papieren van het ziekenfonds Maar ik neem aan dat het ziekenfonds ook deze december niet betaald omdat er nog opgebouwd verlof (?) is, vandaar mijn vraag.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 16 dec 2011 15:20

wat werd er uitbetaald: gewone OF dubbel vakantiegeld of gewone én dubbel vakantiegeld? (maw: enkel én dubbel of enkel OF dubbel vakantiegeld)

aponi
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 17 dec 2011 07:18

Alleen het dubbel vakantiegeld werd uitbetaald volgens de afrekening. Het enkel vakantiegeld is volgens mij toch de doorbetaling tijdens je verlofdagen ?

Terug naar “Loon”