Terugvordering uitkering inclusief bedrijfsvoorheffing??

Pierke83
Topic Starter
Berichten: 2

Terugvordering uitkering inclusief bedrijfsvoorheffing??

#1 , 08 dec 2011 21:18

Beste,



Tijdens mijn zwangerschapsverlof in 2010 heb ik van mijn ziekenfonds een te grote uitkering ontvangen door een fout van mijn werkgever. Het gaat over zo'n 5000 euro.

Vorige maand meldde mijn werkgever me dat ze een fout hadden gemaakt en dat het ziekenfonds het teveel zou terugvorderen.
Vandaag heb ik een brief ontvangen van het ziekenfonds waaruit blijkt dat ik daarbovenop nog 700 euro bedrijfsvoorheffing moet storten. Ik heb contact opgenomen met het hen en de reden hiervoor zou zijn dat ze de bedrijfsvoorheffing zelf niet meer kunnen terugvorderen van de fiscus omdat dit reeds dateert van 2010. Het boekjaar 2010 is namelijk afgesloten.
Een attest zou nagestuurd worden waarmee ik zelf de 700 euro moet terugeisen van de fiscus.

Ik heb er uiteraard geen probleem mee om die 5000 euro terug te storten maar ik heb geen zin om nog eens 700 euro een jaar tot 2 jaar "voor te schieten"... Ben ik wettelijk gezien verplicht om hen die 700 euro te betalen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 dec 2011 21:26

U bent wettelijk dit idd verplicht. Maar, als ik me niet vergist kan je een afbetalingsplan vragen voor het totale bedrag zonder intrest. Op die manier moet u quasi niks voorschieten

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 09 dec 2011 10:50

Gezien de fout bij de werkgever is gebeurd, deze misschien eens polsen?

Reclame

Terug naar “Loon”