loon naar werk ipv uurloon

pizzaman
Topic Starter
Berichten: 36

loon naar werk ipv uurloon

#1 , 24 nov 2011 13:39

Beste mensen,

Weet iemand aan welke formaliteiten moet worden voldaan als je een werknemer wil betalen op basis van prestatie ipv per uur? Hoeveel belastingen betaal je dan?

De bedoeling is om werknemers te belonen die het meeste werk verrichten bv. hoe meer leveringen hoe meer loon, bv X € per uitgevoerde levering

Dit zou werknemers motiveren om sneller te werken...
En zou dit voordeliger zijn voor de werkgever dan per uur betalen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 nov 2011 19:50

Ik heb 30 jaar een groot deel van mijn werknemers per stuk betaald, maar wettelijk is dit niet want je moet altijd zien dat ze het minimum loon per uur die van toepasing is in hun PC hebben.

Voor de werknemers vind ik dit het eerlijkste die kan zijn en het best betaald en ook voor de werkgever zeer goed.

Wat belastingen en rsz betreft is dit 100% het zelfde !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 24 nov 2011 21:25

stuklonen zijn perfect wettelijk.

Reclame

pizzaman
Topic Starter
Berichten: 36

#4 , 02 dec 2011 16:59

Maar hoe moet de arbeidsovereenkomst dan opgesteld zijn... En de belastingen op die werknemer zullen steeds variabel zijn toch?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 02 dec 2011 18:14

voor een model van arbeidsovereenkomst van stuklonen: zie een sociaal buerau. Belastingen zijn ook bij arbeiders variabel, ik zie geen probleem.

Terug naar “Loon”