verwijderen shiften premie uit contract

dendimi
Topic Starter
Berichten: 25

verwijderen shiften premie uit contract

#1 , 13 okt 2011 11:35

Ik werk als IT'er voor een vrij grote firma.
Ik werd aangenomen als bediende met een fulltime vast contract (38u) met shiftenpremie voor weekends/vroege/late/nacht shiften.

Echter heb ik sinds het begin nooit in shiften gewerkt maar enkel tussen 08h00-18h00 (max 8u/dag)
Nu werd ik bij mijn manager geroepen met de vraag of ik een document wou tekenen waarin staat dat ik afstand doe van de shiftenpremie, omdat deze wel van in het begin werd bijgerekend op mijn salaris ("interventie à 100%")

Kan mijn manager eisen dat ik dit document onderteken, omdat ik niet in shiften werk? (betaalde shiftenpremies moeten niet terugbetaald worden)

In mijn geval gaat het toch over een bruto bedrag van ongeveer € 400/maand.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 okt 2011 13:14

een werkgever kan nooit eisen dat je iets ondertekent. Hij kan je als gevolg echter wel perfect ontslaan.

dendimi
Topic Starter
Berichten: 25

#3 , 13 okt 2011 15:38

ok, bedankt voor de info!

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 okt 2011 15:40

Tja, als je geen shiften doet, is het niet echt eerlijk dat je daar wel een shiftpremie voor ontvangt, niet?