OCMW Verkeerd doktersattest - geen loon

backalone
Topic Starter
Berichten: 9

OCMW Verkeerd doktersattest - geen loon

#1 , 06 okt 2011 20:40

Ik werk bij het OCMW als kinderverzorgster.

In augustus werd ik plots ziek en werd via de spoed opgenomen in het ziekenhuis voor één week.
Daarna diende ik nog 2 weken thuis te blijven.
Ik stuurde naar mijn werkgever, het OCMW, het afwezigheidsattest van de dokter van het ziekenhuis.

Nu bij de uitbetaling van het loon van september, oordeelt de personeelsdirecteur dat ik onwettig afwezig was,
gezien ik geen afwezigheidsattest met de hoofding van het OCMW heb gebruikt.
Ik ontvang voor deze 3 weken afwezigheid geen loon.

Mijn vraag: kan dit zomaar.
Bij welke instantie kan ik in beroep gaan tegen deze beslissing?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38601

#2 , 06 okt 2011 20:48

Onvolledig antwoord.
Normaal moeten idd bij openbare besturen de attesten van de dienst gebruikt worden als deze opgelegd zijn.
Ook normaal kan dit worden rechtgezet door terug een attest conform te laten opstellen .....maar dat hangt af van de interne regels.
Normaal in eerste instantie via uw eigen dienstregeling daar info vragen/ personeelsdienst
Verdere info bij uw vakbond.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 08 okt 2011 17:14