ADV dagen inleveren om salaris voor 40 uur te krijgen

susan van de berg
Topic Starter
Berichten: 1

ADV dagen inleveren om salaris voor 40 uur te krijgen

#1 , 04 sep 2011 15:41

Ik heb een vraagje, ik ga eerst via het uitzendbureau 3 maanden werken bij een organisatie.

Er is een salarisindicatie gedaan obv 40 uur. Maar ik heb het idee dat er bij mijn organisatie een werkweek van 38 uur geldt vanwege adv dagen. Via het uitzendbureau moet ik me aan hun arbeidsvoorwaarden houden en dat is 40 uur.

Wat dus zou betekenen dat als ik bij de organisatie in dienst kom dat ik dan minder ga verdienen, wat toch wel 80 euro netto per maand zal schelen. Weten jullie of je bij het uitzendbureau kan eisen dat ze een contract voor 38 uur opstellen of moet ik het regelen na die 3 maanden bij de organisatie zelf?

En indien dit dan niet kan, kan je ADV dagen in mindering brengen zodat je wel gewoon dat salaris krijgt?Want zij hebben adv dagen en zo bouw je dan die 2 uur die je tekort komt op. Ik hoor het graag. Ik heb nog geen contract getekend, maar wil dit graag weten omdat dit bij mijn huidige werkgever zo was dat ik via het uitzendbureau 40 uur kreeg uitbetaald en vervolgens bij de organisatie 38 uur, waardoor ik minder ging verdienen.

Bedankt alvast! gr

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 sep 2011 20:06

Ik zie het probleem niet: je zal 40 uur werken en ook zo uitbetaald worden. Je zal ADV-dagen opbouwen en die dan moeten opnemen, terwijl je wel odnertussen kan werken bij een andere werkgever ;).

Reclame

Terug naar “Loon”