Uitbetalen feestdag ~ Jobstudent

Fore
Topic Starter
Berichten: 1298

Uitbetalen feestdag ~ Jobstudent

#1 , 29 aug 2011 22:30

Ik werk via weekcontracten in een bedrijf als student. Dit verloopt via een interim kantoor.

Ik heb de week van de 15de augustus (met de 15de een feestdag) gewerkt van dinsdag 16 augustus tem vrijdag 19 augustus.
Nu heb ik vandaag mijn loonfiche voor die week ontvangen en merk ik dat de 15de niet uitbetaald werd. Dient dit niet te gebeuren?

Uitleg interimkantoor: 'Ik heb de week ervoor niet gewerkt'

Ik weet niet of het nodig is, maar ik van onder PC 111.01: metaal-, machine- en elektronische bouw
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 aug 2011 08:46

wat zijn je ondertekende contracten? Waarschijnlijk zullen ze idd gelijk hebben, gezien je de week ervoor effectief niet gewerkt hebt.

Fore
Topic Starter
Berichten: 1298

#3 , 30 aug 2011 09:21

Nu, dit is het derde jaar dat ik er daar werk en andere jaren is me dat wel uitbetaald, ook al had ik de week ervoor niet gewerkt
maar er loopt daar veel mis dit jaar, het is daarom dat ik de vraag stel
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Reclame

xena

#4 , 30 aug 2011 11:12

.
Laatst gewijzigd door xena op 25 okt 2011 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Fore
Topic Starter
Berichten: 1298

#5 , 30 aug 2011 11:38

Dus ik heb er geen recht op, omdat ik slechts 7 dagen gewerkt heb ervoor
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 30 aug 2011 11:38

Nu, dit is het derde jaar dat ik er daar werk en andere jaren is me dat wel uitbetaald, ook al had ik de week ervoor niet gewerkt
maar er loopt daar veel mis dit jaar, het is daarom dat ik de vraag stel
alles hangt (zoals de wettekst hierboven zegt) af van de periode voor de 15e augustus. Daarom de vraag naar je contracten :)

Terug naar “Loon”